YouTube a anunțat că a depășit 1,5 miliarde de utilizatori activi lunar pentru formatul său Shorts de videoclipuri scurte, lansat la finele anului 2020 ca răspuns la popularitatea în creștere a TikTok.
Cea mai mare platformă de video online a început, anul trecut, să pună conținutul Shorts direct în aplicația sa principală și a încurajat vedetele platformei să producă videoclipuri adaptate pentru acest format.
Accentul pus pe Shorts face parte dintr-o tendință mai amplă în social media de a concura cu serviciul TikTok deținut de ByteDance pentru atenția privitorilor și a creatorilor, scrie Bloomberg.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

TikTok a crescut în popularitate în întreaga lume în timpul pandemiei, inclusiv în SUA, cea mai profitabilă piață publicitară a giganților din domeniul tehnologiei. Aplicația a fost copiată rapid de rivali – YouTube a lansat Shorts, Facebook a regândit Instagram pentru a include propria sa clonă Reels, iar Snapchat a lansat Spotlight.
În mai anul trecut, YouTube a lansat un fond de 100 de milioane de dolari destinat creatorilor care produc clipuri de succes pentru Shorts, iar recent a anunțat că va începe să afișeze reclame în cadrul serviciului.