Asigurările, parte din obiceiurile de călătorie ale românilor: numărul de asigurați Groupama s-a dublat în ultimii patru ani

Asigurările, parte din obiceiurile de călătorie ale românilor: numărul de asigurați Groupama s-a dublat în ultimii patru ani

Odată cu venirea verii, românii se pregătesc de concediu, iar Europa rămâne destinația preferată. Călătorii sunt însă tot mai precauți atunci când vine vorba despre planificarea vacanței. Groupama, liderul pieței de asigurări, arată o creștere semnificativă a numărului de persoane asigurate în ultimii patru ani, până la 1,1 milioane în 2025.

Vacanțele lungi, la fel de căutate precum city break-urile

Analiza datelor Groupama arată o preferință pentru vacanțele în destinații europene, pentru perioade cuprinse între 8-15 zile. Totodată, aproximativ 35% dintre polițele individuale și 32% dintre cele de familie sunt dedicate deplasărilor scurte, semn că și city break-urile rămân populare.

Peste 90% dintre polițele de familie și peste 70% dintre cele individuale sunt încheiate pentru vacanțe cu scop recreativ.

Profilul călătorului român: tineri activi și familii prevăzătoare

Când vorbim de profilul călătorului se disting 2 mari categorii: tinerii activi, cu vârste de până la 40 de ani și familiile prevăzătoare, cu vârste între 41 și 60 de ani.

Prima categorie preferă călătoriile individuale, optează pentru călătorii de minimum 8 zile și alege deseori pachete de asigurare complexe care acoperă o gamă largă de riscuri precum întârzierea cursei aeriene sau pierderea bagajului, întreruperea sau extinderea călătoriei sau chiar anularea călătoriei (STORNO). De asemenea, au înclinație spre practicarea sporturilor cu grad de risc mediu și ridicat în vacanță, aspect ce reiese din numărul mare de asigurări suplimentare pentru sporturi de iarnă sau vară achiziționate în funcție de sezon.

Pe de altă parte, persoanele cu vârste între 41 și 60 de ani călătoresc în general cu alți membri ai familiei și preferă o asigurare extinsă privind călătoriile cu avionul sau asistența rutieră, transportul cu mașina personală rămânând una dintre variantele preferate pentru vacanțele în familie.

Asigurările suplimentare preferate: STORNO, zboruri și sporturi sezoniere

Asigurările suplimentare sunt ca o trusă de prim ajutor în vacanță, iar topul acoperirilor suplimentare achiziționate indică preocupările călătorilor:

1. Asigurarea suplimentară pentru călătoriile cu avionul – una dintre cele mai frecvent accesate, ca urmare a incertitudinilor călătorilor legate de zboruri (anulări sau întârzieri de zbor, bagaje pierdute).
2. Asigurarea suplimentară STORNO – rambursează contravaloarea pachetului turistic în cazul în care călătoria nu mai poate fi efectuată din motive neprevăzute.
3. Asigurarea suplimentară pentru sporturi de iarnă/vară – semnalează un apetit crescut la activitățile sportive practicate în călătorie.

Riscurile cele mai frecvente: cheltuieli medicale, accidente și probleme de transport

Potrivit datelor Groupama, aproximativ 60% dintre daune au fost legate de cheltuieli medicale apărute în timpul călătoriilor, de la afecțiuni frecvente în sezonul cald (gastro-enterocolite, înțepături de insecte, otite), până la intervenții chirurgicale și repatrieri medicale în sezonul rece, cauzate în general de accidente în timpul sporturilor de iarnă. Daunele plătite pentru clauzele suplimentare includ zboruri anulate sau întârziate, evenimente neprevăzute în timpul deplasărilor auto și anulări inevitabile de vacanță.

ÎntreabăMedic – ajutor medical la un click distanță

Clienții care achiziționează o asigurare de călătorie Groupama au acces gratuit la serviciul ÎntreabăMedic – o platformă de suport medical la distanță, prin care fiecare client beneficiază gratuit de sfatul unul medic real licențiat, sub forma unor micro-consultații desfășurate prin intermediul unor canale de comunicare precum: Whatsapp, Facebook Messenger, Telegram sau SMS. Clientul poate apela oricând la această soluție pentru a obține recomandări de tratament, pentru a confirma necesitatea programării unei consultații sau a unei intervenții în cadrul unei unitați medicale.

Urmărește-ne și pe Google News

Groupama, liderul pieței de asigurări din România, este astăzi recunoscut pentru calitatea serviciilor și soluțiile flexibile de asigurare oferite celor aproape 2 milioane de clienți individuali și 150.000 de companii. Parte a unui grup internațional de asigurări și servicii financiare, mutualist si cu o istorie de peste 100 de ani, Groupama își orientează strategia în jurul creșterii sustenabile, urmărind să câștige preferința clienților. Misiunea companiei este de a-și ajuta clienții să-și trăiască viața cu optimism, zi de zi și în momentele definitorii, știind că mai important decât obstacolul din față este pe cine au alături. Parteneriatul este un element central al viziunii Groupama și stă sub semnul responsabilității și al solidarității, având la bază expertiza unui Grup internațional, alături de experiența și devotamentul unui asigurător local.

viewscnt
Afla mai multe despre
groupama
asigurari