Instituțiile de credit care nu sunt membre ARB vor putea participa în sistemul e-Popriri al ANAF - proiect

INSIDER   
Instituțiile de credit care nu sunt membre ARB vor putea participa în sistemul e-Popriri al ANAF - proiect

Institutțiile de credit care nu sunt membre ale AsociațieiRomâne a Băncilor (ARB) vor avea posibilitatea să adere la implementarea sistemului automat al ANAF prin care se realizează comunicarea actelor de executare către instituțiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță, prevede un proiect de ordin de ministru pregătit la nivelul Ministerului Finanțelor. de asemenea, proiectul vizează și preluarea automată în e-Popriri a unor documente.

Proiectul este disponibil aici

Urmărește-ne și pe Google News

Argumentele Ministerului Finanțelor

Prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora, cu modificările și completările ulterioare, s-au stabilit mijloacele electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora, reglementându-se cadrul legal pentru o nouă procedură de comunicare a actelor de executare către instituțiile de credit prin încărcarea acestora în spațiul privat de pe portalul ANAF.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Investitorii străini pariază pe România CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe România

Începând cu luna ianuarie a anului 2021 poprirea electronică a devenit funcțională, astfel actele de executare silită fiind transmise instituțiilor de credit prin mijloace electronice de
transmitere la distanță.

Luând în considerare o serie de aspecte ce au intervenit odată cu implementarea acestui obiectiv, s-a considerat necesară modificarea și completarea actului normativ mai sus invocat, pentru a se asigura buna funcționare a fluxurilor de informații gestionate în cadrul acestei proceduri, astfel:

  • Se consideră necesar a se modifica articolul 3 din actul normativ mai sus invocat, astfel încât să poată semna protocol de colaborare cu ANAF și instituțiile de credit care nu sunt membre ale Asociației Române a Băncilor. Motivăm necesitatea modificării acestui articol, întrucât sunt instituții de credit care fie nu sunt, fie nu mai au calitatea de bănci membre ale Asociației Române a Băncilor, dar doresc să adere la implementarea sistemului automat prin care se realizează comunicarea actelor de executare către instituțiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță. Se consideră necesar a se modifica punctul 4.1. din Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1665/2020, astfel încât plățile neconforme să nu fie validate la nivelul Trezoreriei Operative Centrale, datorită faptului că în procesul de validare și înregistrare a plăților virate în contul deschis special la nivelul Trezoreriei Operative Centrale se întâmpină dificultăți care compromit toate procesele ce se derulează după recepționarea încasărilor, datorate modului în care efectuează plățile băncile cooperatiste membre CREDITCOOP. Totodată, pentru corelare cu această modificare, se consideră necesar a se modifica și punctul 4.2.
  • Se consideră necesar a se modifica punctul 8.4. din Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1665/2020, astfel încât informațiile transmise de către instituțiile de credit privind motivele ce au stat la baza neînființării popririlor bancare să fie preluate în mod automat în sistemul informatic e-Popriri.
    Motivăm completarea acestui punct, ținând cont de necesitatea îndeplinirii obiectivului principal stabilit pentru implementarea acestui sistem informatic. De asemenea, apreciem că necesitatea acestei modificări are ca scop eliminarea riscurilor de apariție a unor inadvertențe/omisiuni determinate de intervenția factorului uman. Menționăm că în prezent, instituțiile de credit transmit prin poșta electronică către Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare lista debitorilor pentru care nu s-a înființat poprirea bancară împreună cu motivele ce au stat la baza neînființării popririi, acestea fiind introduse manual de către personalul din cadrul directiei.
  • Se consideră necesar a se completa Anexa nr.1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1665/2020, cu un nou punct prin care să se reglementeze faptul că răspunderea privind corectitudinea informațiilor care stau la baza comunicării acestor acte de executare revine organelor fiscale, ținând cont de următoarele considerente:
    • în cazul adreselor de suspendare/continuare a popririi, precum și al deciziilor de ridicare a popririi în situația în care poprirea inființată nu mai subzistă ca urmare a încetării executării silite din oricare dintre motivele prevăzute de lege, cu excepția cazului în care s-au stins în totalitate sumele ce au stat la baza înființării popririi, se comunică cu antetul și semnătura Punctului central, pe baza informațiilor prelucrate de organele fiscale în sistemul informatic ePopriri.
    • totodată, informațiile referitoare la situația fiscală a debitorului se află la nivelul organului de executare care administrează creanțele fiscale/bugetare ale acestuia.
viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
ministerul finantelor
e-popriri
banci
institutii de credit
arb