În prima jumătate a anului 2017 s-a menținut tendința de creștere a numărului de abonamente la serviciile de telefonie mobilă în detrimentul cartelelor preplătite active, situație explicată prin diversificarea pachetelor și a facilităților oferite de furnizori la încheierea unui contract pentru abonament, care de multe ori includ echipamente de nouă generație, la prețuri preferențiale, arată datele unui raport ANCOM.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Utilizatorii de telefonie mobilă din România au vorbit în medie în fiecare lună a perioadei analizate 4 ore și 14 minute.
Evoluția telefoniei mobile
La jumătatea anului 2017, în România se întregistrau 22,2 milioane de cartele active de servicii de telefonie mobilă (în scădere cu -1,5% față de aceeași perioadă a anului 2016), dintre care 11,8 milioane (+7%) erau utilizatori pe bază de abonament și 10,4 milioane (-10%) utilizatori pe bază de cartele preplătite active. La fel ca și anul trecut, creșterea numărului total de abonamente este rezultatul utilizării în număr din ce în ce mai mare a acestui serviciu și de către utilizatorii persoane fizice, ajungând-se astfel la 9 milioane cartele SIM pe bază de abonament utilizate de persoanele fizice.
Ușoara scădere a numărului total de cartele SIM active s-a reflectat și în evoluția traficului total de voce (exclusiv roaming internațional) efectuat de aceștia pe parcursul semestrului I 2017, acesta înregistrând o scădere de -4% față de aceeași perioadă a anului 2016, până la 34,3 miliarde minute. În functie de categoriile de trafic, doar traficul către alte rețele mobile a înregistrat o creștere, de aproape 12%, până la 11 miliarde minute, celelalte categorii de trafic înregistrând scăderi în prima jumătate a acestui an: traficul în rețelele proprii de telefonie mobilă cu -11%, până la 20 miliarde minute, traficul către rețele din afara României cu -6%, până la 1,9 miliarde minute, iar traficul către rețelele fixe cu -1%, până la 1,1 miliarde minute.
Pe parcursul primului semestru al anului 2017 s-a accentuat scăderea numărului total de mesaje SMS, de -16% comparativ cu semestrul I 2016, ajungând la 8 miliarde de mesaje, cel mai probabil ca urmare a utilizării tot mai intense a aplicațiilor de tipul mesagerie instant. În medie, un utilizator activ a vorbit într-o lună 4 ore și 14 minute și a transmis 59 de mesaje SMS.
Roaming internațional
Utilizarea serviciilor de roaming internațional s-a intensificat semnificativ în prima parte a anului 2017, în principal ca urmare a aplicării prevederilor Regulamentului de roaming internațional. Astfel, traficul de apeluri efectuate aproape s-a dublat, de la 222 milioane minute în semestrul I 2016 până la 430 milioane minute în semestrul I 2017 (+94%), traficul de apeluri primite a crescut cu +81%, până la 839 milioane minute, numărul de mesaje SMS a înregistrat o creștere de +31%, până la 87 milioane mesaje, cea mai importantă creștere fiind înregistrată de consumul de servicii de date în roaming, de +191%, până la 1,1 PB.
Evoluția telefoniei fixe
Gradul de utilizare a telefoniei fixe a continuat să scadă pe parcursul primului semestru al anului 2017, înregistrându-se scăderi atât la nivelul numărului de linii de acces (-5%, până la 4,1 milioane), cât și la nivelul traficului de voce. La data de 30 iunie 2017, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării se situa la valoarea de 43%.
Traficul total de voce realizat prin intermediul rețelelor fixe s-a diminuat până la aproape 1,5 miliarde de minute în prima jumătate a anului 2017, în scădere anuală cu aproximativ 15%. Toate categoriile de trafic de voce au înregistrat scăderi: traficul către rețele publice fixe a scăzut cu 18% până la 0,9 miliarde de minute, traficul către rețele publice mobile s-a diminuat cu 5% până la valoarea de 0,4 miliarde de minute, iar traficul către rețele din afara României s-a redus cu 21%, până la 0,1 miliarde de minute.
Media lunară a traficului originat de la o linie fixă a continuat să scadă, ajungând la 1 oră, mai puțin cu 7 minute față de valoarea medie din primul semestru al anului 2016, iar un apel a avut o durată medie de 3 minute și 2 secunde.