

Producătorul olandez de bere Heineken raportează în al treilea trimestru vânzări în scădere cu 4,3%, un declin mai mare decât cel înregistrat în trimestrul anterior, influențat de scăderea cererii, de “incertitudinile comerciale“ din America de Nord și de Sud și de creșterea lentă din Europa.
Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata, cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete, a crescut, în primele opt luni față de perioada similară din 2024, atât ca serie brută cu 1,1%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 0,3%.
Vânzările Carrefour în România s-au apropiat de 2,3 miliarde de euro după primele nouă luni, în creștere cu 1,9% față de perioada similară a anului trecut, însă avansul a încetinit puternic în trimestrul al treilea, pe fondul măsurilor de austeritate, care afectează încrederea consumatorilor, relevă datele analizate de Profit.ro.
Smyk, cel mai mare retailer polonez de jucării și îmbrăcăminte pentru copii, prezent cu o rețea de 35 de magazine în România, vede un potențial “enorm” de creștere pe piața românească, în pofida scăderii natalității, în condițiile în care cheltuielile per copil sunt în creștere, iar compania își îndreaptă oferta spre noi categorii de consumatori, precum “copil-adulții”.
După o suprasubscriere masivă pe tranșa de retail, cu ordine agregate de 3 miliarde lei, și pe segmentul investitorilor de retail s-au cumulat plasamentele necesare închiderii ofertei. Cotarea încă este incipientă și aparent prețul nu s-a desprins de coridorul inferior al intervalului de preț.
Grupul suedez IKEA, cel mai mare retailer de mobilă din lume, anunță deschiderea primului Studio de Planificare și Comandă din județul Cluj.
După trecerea etapei în care investitorii individuali beneficiau de discount, ordinele se mai adună doar sporadic pe o tranșă unde însă deja s-au aglomerat subscrieri de aproape 3 miliarde euro.
O posibilă majorare a salariului minim de la 1 ianuarie 2026 stârnește îngrijorare în rândul distribuitorilor de bunuri de larg consum.
Campania de Black Friday are loc între 24 octombrie și 30 noiembrie, online și în cele 162 de magazine din țară.
Strategia de preț este nucleul dezvoltării unui business, spune Costin Ciora, consultant și lector universitar la Academia de Studii Economice din București. Într-un context dominat de inflație, digitalizare și competiție globală, el atrage atenția asupra modului în care companiile trebuie să-și construiască politicile de preț și promoție, avertizând că „războaiele de preț” și lipsa unei analize reale pot duce la pierderi pe termen lung.
Scăderea consumului și presiunea pe venituri transformă piața de retail într-un teren de confruntare pentru prețuri și oferte personalizate. Într-un context economic tot mai dificil, companiile din retail marketing se confruntă cu nevoia de a adapta sortimentele, de a digitaliza comunicarea și de a profila tot mai exact comportamentul cumpărătorului. Ionuț Valeriu Corniciuc, owner IPP Holding, companie românească care activează în domeniul serviciilor de retail marketing, explică la Profit Live cum se schimbă dinamica industriei și ce rol joacă tehnologia, fidelizarea și extinderea regională în strategia retailerilor.
Grupul de lux Kering, proprietarul brandului Gucci, intenționează să își reducă datoria și să revigoreze mărcile sale principale, în special Gucci, după vânzarea diviziei de produse cosmetice către L’Oréal pentru 4 miliarde de euro, a declarat directorul general Luca de Meo, la summitul MF Fashion din Milano, transmite Reuters.
Retailul alimentar din Rusia trece printr-o transformare pe fondul încetinirii economiei și al creșterii inflației.
În ceea ce este cel mai probabil o consecință a fenomenului așa-numitelor subscrieri „cu pixul”, segmentul de retail din operațiunea de listare a companiei Cris-Tim are un nivel de suprasubscriere de 25 de ori.
PENNY continuă extinderea rețelei sale la nivel național și inaugurează un nou magazin, în Târgu Ocna.
Burger King continuă expansiunea pe piața din România.
Majorarea sau menținerea cotei de TVA în HoreCa va fi discutată în jurul datei Consiliului Ministrului de Finanțe, programat pentru 3 noiembrie, anunță ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, la Maratonul Profit.ro Impactul fiscalității în economie Ediția a IV-a. Ministrul a precizat că ANAF analizează încasările din domeniu, iar decizia depinde de aceste date.
Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:
| 1 EUR | 5.0920 | +0.0006 | +0.01 % |
| 1 USD | 4.3312 | -0.0047 | -0.11 % |
| 1 GBP | 5.8138 | +0.0133 | +0.23 % |
| 1 CHF | 5.4410 | -0.0058 | -0.11 % |
Curs BNR oferit de cursvalutar.ro