Cum ajung Universitǎțile sǎ încaseze bani frumoși de la companiile private

Cum ajung Universitǎțile sǎ încaseze bani frumoși de la companiile private

Andrei Botis, Managing Partner NAI Romania

Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 15 mar 2021

Pandemia e un context care obligǎ la reinventare, la o atentǎ cheltuire a resurselor, la optimizarea programului de lucru, dar și al identificǎrii de noi surse de finanțare atât pentru societǎțile comerciale private, cât și pentru instituțiile de stat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Astfel, Universitǎțile din România pot beneficia de surse noi de finanțare, dar de data aceasta nu de la guvern, ci banii pot veni chiar din gestionarea inteligentǎ a resursele existente.

Este vorba despre spațiile proprii constând în terenuri și construcții care zac acum goale și care, dupǎ pandemie, pot fi fructificate, putând fi închiriate terților. Localizarea preferențialǎ în centrele orașelor face ca aceste spații sǎ devinǎ prima alegere pentru companiile care vor acces rapid, poziționarea idealǎ, precum și toate facilitǎțile pe care le oferǎ universitǎțile.

Convinge-i pe ceilalți sǎ lupte pentru cauza ta

Universitǎțile din România s-au confruntat dintotdeauna cu lipsa fondurilor bǎnești. Nimic nou sub soare. Orice absolvent al unei facultǎți de stat poate dezvǎlui situația realǎ a clǎdirilor șubrede sau a sǎlilor de curs fǎrǎ dotǎrile moderne necesare. Existǎ universitǎți în care nu s-a modernizat mai nimic de la Revoluție încoace.

Aceastǎ stare de fapt care împiedicǎ progresul ne obligǎ sǎ batem pasul pe loc în raport cu ce se întâmplǎ azi la nivel mondial. Cu toate cǎ avem profesori universitari extrem de bine pregǎtiți în domeniul lor, Universitǎțile din România nu sunt sprijinite în mod real sǎ ofere lumii absolvenți cu minți luminate de care avem cu toții nevoie.

Astfel, cu efort minim, fructificarea spațiilor proprii propice închirierii ar putea rezolva o bunǎ parte din problemele financiare cu care se confruntǎ astǎzi.

Noi surse de finanțare pentru Universitǎțile din România

Dincolo de obligativitatea evaluǎrii patrimoniului clǎdirilor, aceastǎ situație de fapt poate duce universitǎțile cǎtre consolidarea bugetului propriu. Banii rezultați ar putea acoperi o partea considerabilǎ din cheltuielile lunare, ar putea însemna un plus în dotarea sǎlilor de curs cu aparaturǎ ultramodernǎ extrem de folositoare studenților și profesorilor, ar putea însemna finanțarea participǎrii României la conferințe importante din strǎinǎtate sau renovarea clǎdirilor aferente. Toate acestea fǎrǎ zeci de aprobǎri de la superiori, ci gospodǎrindu-se singuri întocmai unei societǎți private.

Companii interesate de închirierea acestor spații pot fi bǎncile, farmaciile, companii de IT, reprezentanțe ale unor companii internaționale, alte instituții financiare, ș.a.

Cei care învațǎ regulile, schimbǎ situația

Pentru a putea fi închiriate, spațiile trebuie inventariate și evaluate de o “comisie numită de conducătorul instituției publice sau de evaluatori autorizați conform reglementărilor legale în vigoare”, precizeazǎ art.11 ORDIN Nr.3471 din 25 noiembrie 2008.

Una e sǎ ai timp, alta e sǎ ai timp limitǎ

Relansarea economiei se va face treptat, dar sigur. Companiile care au supraviețuit pandemiei sau chiar au crescut considerabil în aceastǎ ultimǎ perioadǎ, plǎnuiesc chiar azi strategia pe urmǎtorii ani.

Așadar, Universitǎțile trebuie sǎ se grǎbeascǎ sǎ prindǎ acest tren favorabil și, ca sǎ fie incluse pe lista preferențialǎ a multor companii mari, trebuie sǎ evalueze și sǎ facǎ publicǎ imediat disponibilitatea acestor spații.

ORDINUL Nr. 3471 din 25 noiembrie 2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituțiilor publice precizeazǎ clar:

Art.11 “Începând cu data de 1 ianuarie 2008, activele fixe corporale de natura construcțiilor și terenurilor aflate în patrimoniul instituțiilor publice vor fi reevaluate cel puțin o dată la 3 ani de o comisie numită de conducătorul instituției publice sau de evaluatori autorizați conform reglementărilor legale în vigoare, rezultatele reevaluării urmând a fi înregistrate în contabilitate până la finele anului în care s-a efectuat reevaluarea.”

NAI Romania este unul dintre leaderii de piațǎ pentru servicii de evaluǎri, fiind reprezentantul exclusiv al NAI Global în România și Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume. NAI Global gestionează o rețea de peste 5.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume.

www.nairomania.ro

Un material Legal Marketing

viewscnt
Afla mai multe despre
nai
universitati
terenuri
spatii