Must read

EuroNCAP umilește Tesla din cauza Autopilot. „Ar putea să o facă mai bine. Induce în eroare consumatorii!”. Renault, Porsche, Kia și Toyota, rezultate mult peste americani

Organizația EuroNCAP, specializată în testele de siguranță ale vehiculelor vândute pe piața europeană, a analizat scorurile obținute la capitolul siguranță activă (asistență la condus) de unele dintre cele mai importante modele electrice, care, teoretic, sunt echipate și cu cele mai avansate sisteme de siguranță. Rezultatele arată diferențe surprinzătoare între automobilele analizate, cu cel mai slab scor obținut de Tesla.

EuroNCAP umilește Tesla din cauza Autopilot. „Ar putea să o facă mai bine. Induce în eroare consumatorii!”. Renault, Porsche, Kia și Toyota, rezultate mult peste americani
Video
VIDEO Acuzații de ″furt de vânt″ între marii operatori de parcuri eoliene offshore. România are de învățat

Un executiv de top al companiei energetice suedeze Vattenfall spune că prețurile angro la energie electrică din Germania sunt majorate semnificativ, în comparație cu cele din țări vecine precum Danemarca, de pierderile de producție suferite de parcurile eoliene offshore germane din Marea Nordului din cauza așa-numitului ″efect de dâră″, generat de alte ferme maritime de generare de electricitate din vânt din regiune.

VIDEO Acuzații de ″furt de vânt″ între marii operatori de parcuri eoliene offshore. România are de învățat
Exclusiv
EXCLUSIV Una decidem public pentru PNRR, alta facem în realitate. Deși Guvernul a eliminat taxele de avizare pentru investiții publice, multe instituții le percep în continuare

Deși Guvernul a stabilit la finalul lunii aprilie, prin ordonanță de urgență, că pentru emiterea de avize sau acorduri aferente lucrärilor publice nu vor mai fi percepute taxe sau tarife de analiză, entități avizatoare continuă să solicite astfel de taxe pentru planurile de urbanism sau lucrări publice. De asemenea, deși Executivul a stabilit că este interzisă condiționarea emiterii avizelor sau acordurilor de obținerea prealabilă a altor avize sau acorduri, acestea fiind cerute concomitent de la toți avizatorii, multe instituții nu respectă regula.

EXCLUSIV Una decidem public pentru PNRR, alta facem în realitate. Deși Guvernul a eliminat taxele de avizare pentru investiții publice, multe instituții le percep în continuare
Economistul șef al BRD avertizează cu privire la «reculul» creșterii taxelor: “Se vor căuta zone nefiscalizate, schimbarea rezidenței fiscale”. Calcule cu impactul majorării TVA

Majorarea fiscalității va activa instinctul de protecție al populației, care va migra către forme nefiscalizate pentru consum și înregistrarea veniturilor, crede Florian Libocor, economist șef al BRD. România are de departe cel mai mare gap al taxei pe valoarea adăugată din UE și o creștere a acestei taxe pe consum ar face ca o parte semnificativă din bani să nu fie colectată la buget. Libocor oferă și un scenariu privind impactul creșterii TVA asupra veniturilor și inflației și adaugă că orice măsuri vor fi luate pentru reducerea deficitului bugetar vor fi acceptate mai ușor de populație dacă vor avea caracter temporar.

Economistul șef al BRD avertizează cu privire la «reculul» creșterii taxelor: “Se vor căuta zone nefiscalizate, schimbarea rezidenței fiscale”. Calcule cu impactul majorării TVA
Ultima oră
ULTIMA ORĂ Măsură pregătită în România: Bagajul de mână, de dimensiunile unei mici valize și de maximum 10 kg - inclus obligatoriu în prețul biletului de avion

Orice pasager va avea dreptul de a transporta la bordul unui avion un bagaj de mână, cu dimensiuni de 55 cm x 40 cm x 20 cm și greutate de cel mult 10 kg, care va fi inclus în prețul standard al biletului de avion, fără perceperea unor taxe suplimentare, conform unui proiect inițiat acum și analizat de Profit.ro.

ULTIMA ORĂ Măsură pregătită în România: Bagajul de mână, de dimensiunile unei mici valize și de maximum 10 kg - inclus obligatoriu în prețul biletului de avion
SURPRIZĂ Un gigant mondial vrea Damen Mangalia. Concurență cu investitori turci. Patrimoniul șantierului NU acoperă nici pe departe datoriile companiei insolvente. Atârnă greu creanțe ale grupului olandez

Valoarea de piață a bunurilor companiei Damen Shipyards Mangalia SA, care operează șantierul naval omonim de la malul Mării Negre, aflată în insolvență de aproape un an, nu ar acoperi nici pe departe, în caz de vânzare, totalul datoriilor înscrise în momentul de față la masa credală a societății, relevă date oficiale analizate de Profit.ro.

SURPRIZĂ Un gigant mondial vrea Damen Mangalia. Concurență cu investitori turci. Patrimoniul șantierului NU acoperă nici pe departe datoriile companiei insolvente. Atârnă greu creanțe ale grupului olandez
Video
VIDEO Conferința Profit.ro - Piața imobiliară Ediția a V-a. Prețuri mai mari la locuințe și chirii crescute pentru sediile de firmă. Accelerează construcția de parcuri de retail

Apartamentele noi continuă să se scumpească, pe fondul ofertei scăzute și al costurilor de construcție în creștere, chiriile sediilor de firmă sunt așteptate să urce și ele, tot din lipsa ofertei, iar nișa parcurilor de retail prinde avânt, a fost semnalat la conferința Profit.ro „Piața imobiliară, între șocuri și oportunități“ - Ediția a V-a.

VIDEO Conferința Profit.ro - Piața imobiliară Ediția a V-a. Prețuri mai mari la locuințe și chirii crescute pentru sediile de firmă. Accelerează construcția de parcuri de retail
Grafic
GRAFICE Piața chiriilor în ultima lună: Unde găsești cele mai bune prețuri pentru locuințele din orașele mari

În luna mai 2025, pe piața chiriilor din România s-au evidențiat diferențe importante între orașe, reflectate în prețurile medii de închiriere. Cele mai accesibile chirii la nivelul orașelor se înregistrează în Arad (350 euro), Timișoara (400 euro) și Oradea (410 euro), în timp ce Bucureștiul, în special Sectorul 1 (799 euro), Sectorul 2 (660 euro) și Cluj-Napoca (600 euro) înregistrează cele mai ridicate valori.

GRAFICE Piața chiriilor în ultima lună: Unde găsești cele mai bune prețuri pentru locuințele din orașele mari
Video
VIDEO Ca după un an de molimă. Economistul Ionuț Dumitru arată zonele în care statul cheltuie prea mulți bani, dar spune și că bugetul încasează prea puțin. “Percepem că plătim mult, raportat la calitatea serviciilor primite.”

Ajustarea deficitului foarte ridicat trebuie să se facă cu măsuri atât pe partea de cheltuieli, cât și pe cea de venituri, spune Ionuț Dumitru, economist șef al Raiffeisen Bank și fost președinte al Consiliului fiscal. România se detașează în clasamentul european al cheltuielilor publice în câteva zone, cum ar fi ordinea publică sau achizițiile în sănătate. Pe de altă parte, percepția că românii ar plăti taxe mari, cel puțin în comparație cu restul Europei, nu se susține cu cifre, ci se întemeiază pe percepția oamenilor, nemulțumiți de serviciile primite.

VIDEO Ca după un an de molimă. Economistul Ionuț Dumitru arată zonele în care statul cheltuie prea mulți bani, dar spune și că bugetul încasează prea puțin. “Percepem că plătim mult, raportat la calitatea serviciilor primite.”
Ultimele ştiri
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Curs BNR
1 EUR5.0896 -0.0015-0.03 %
1 USD4.3449 +0.0032+0.07 %
1 GBP5.8140 +0.0168+0.29 %
1 CHF5.4650 +0.0057+0.10 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Must Read