Afacerile grupului Hornbach, prezent și în România, au crescut în primele 9 luni ale anului 2017-2018 cu 5,1%, la 3,3 miliarde euro

Afacerile grupului Hornbach, prezent și în România, au crescut în primele 9 luni ale anului 2017-2018 cu 5,1%, la 3,3 miliarde euro
scris 25 ian 2018

Concernul Hornbach a înregistratî în perioada 1 martie-30 noiembrie 2017 o creștere a cifrei de afaceri de 5,1%, la 3.317,6 milioane de euro, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent: 3.155,4 milioane de euro.

Cifra netă de afaceri a celui mai mare subconcern operativ Hornbach Baumarkt AG a crescut în cel de-al III-lea trimestru 2017-2018 cu 4%, ajungând la 936,5 milioane de euro, comparativ cu 900,9 milioane de euro în anul precedent, și în primele 9 luni ale 2017-2018 cu 4,9%, ajungând la 3.109,6 milioane de euro, comparativ cu 2.963,4 milioane de euro în anul precedent. Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în al III-lea trimestru cu 2,7%, iar în primele 9 luni ale anului cu 3,6%.

Creșterea în sectorul de bricolaj vine pe fondul intensificării activităților comerciale din afara Germaniei. În timp ce în Germania cifra de afaceri a crescut în al II-lea trimestru cu 0,5%, iar în primele 9 luni ale anului cu 1,6%, creșterile în restul Europei au fost de 8,1%, respectiv 9,1 %.

Afacerile Hornbach sunt în continuare susținute de magazinele internaționale de materiale de construcții și produse de grădinărit. O contribuție semnificativă la creșterea cifrei de afaceri o au și activitățile de comerț online în care grupul anunță investiții tot mai mari. Din 23 ianuarie, Hornbach a deschis un magazin online și în România.

În cel de-al III-lea trimestru al anului 2017-2018, concernul a inaugurat un nou magazin de materiale de construcții și produse de grădinărit în Halle (Germania) și a închis o reprezentanță mai veche în Hanau (Germania). În plus, au fost racordate la rețeaua digitală alte două țări, și anume Slovacia și Suedia. Astfel, la data de 30 noiembrie 2017, grupul administra la nivelul întregului concern 156 de magazine staționare de materiale de construcții și produse de grădinărit, dintre care 98 în Germania, precum și magazine online în Germania și alte șapte țări europene.

Volumul investițiilor imobiliare în România atinge aproape 1 miliard de euro, dar rămâne sub potențial. Vânzarea Radisson a urcat segmentul hotelier la 18% din piața tranzacțiilor imobiliare locale, depășind birourile CITEȘTE ȘI Volumul investițiilor imobiliare în România atinge aproape 1 miliard de euro, dar rămâne sub potențial. Vânzarea Radisson a urcat segmentul hotelier la 18% din piața tranzacțiilor imobiliare locale, depășind birourile

Cifra de afaceri a HORNBACH Baustoff Union GmbH a crescut în primele 9 luni ale anului cu 8,2%

În concernul parțial Hornbach Baumarkt AG cifra de afaceri din sectorul comerțului cu amănuntul în sectorul DIY a înregistrat o creștere cu 4,9%, la 3.109,6 milioane de euro, față de 2,963,4 în același interval din 2016-2017. Concernul parțial Hornbach Baustoff Union GmbH, care desfășoară activități în special pentru clienții profesionali din industria construcțiilor, a înregistrat pe parcursul unui interval de 9 luni o creștere a cifrei de afaceri de 8,2%, la 206,3 milioane de euro.

Grupul Hornbach preconizează în trimestrul IV 2017-2018 (de la 1 decembrie 2017 până la 28 februarie 2018) în special costuri mai ridicate, pe fondul digitalizării operațiunilor din domeniul comerțului cu amănuntul.

Indicatorii grupului HORNBACH (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA)

Indicatori

Exercițiul financiar

Exercițiul financiar

±

Exercițiul financiar

Exercițiul financiar

±

Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA

Trimestrul III

Trimestrul III

 

9 luni

9 luni

 

(în milioane euro, în măsura în care nu există prevederi contrare)

 2017/2018

2016/2017

în %

2017/2018

2016/2017

în %

Cifra de afaceri netă

1.007,3

968,7

4

3.317,6

3.155,4

5,1

din care concernul parțial HORNBACH Baumarkt AG

936,5

900,9

4

3.109,6

2.963,4

4,9

- Germania

492,2

490,0

0,5

1.658,4

1.632,8

1,6

- restul Europei

444,3

410,9

8,1

1.451,3

1330,6

9,1

Creșterea cifrei de afaceri raportată la aceeași suprafață de vânzări (DIY)

2,7%

3,0%

 

3,6%

4,0%

 

Cifră de afaceri netă concernul parțial HORNBACH Baustoff Union GmbH

70,2

67,4

4,1

206,3

190,7

8,2

Marja comercială (în % din cifra de afaceri netă)

35,6%

35,7%

 

36,4%

36,3%

 

Cu privire la mențiunile procentuale și la cifre, acestea nu au efecte de curs valutar. Mențiunile procentuale sunt calculate pe bază de mii euro.

1)      conform IFRS inclusiv cote de profit ale altor asociați

Cu privire la mențiunile procentuale și la cifre pot apărea diferențe de rotunjire. Mențiunile procentuale sunt calculate pe bază de mii euro.

Hornbacheste o companie multinațională de familie, care a înregistrat în exercițiul financiar 2016/2017 (data bilanțului: 28 februarie) o creștere a cifrei de afaceri (netă) de 4,9%, la 3,9 miliarde de euro.

Fondată în anul 1877, Hornbach deține 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).

Hornbach are în acest moment având 18.000 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
hornbach
afaceri
magazine