Producătorul de lactate Unilact Transilvania a avut afaceri de peste 14 milioane de lei anul trecut, în creștere cu 16%

Producătorul de lactate Unilact Transilvania a avut afaceri de peste 14 milioane de lei anul trecut, în creștere cu 16%

Marius Bîcu, Managing Partner Unilact

Cristina Dobreanu
Cristina Dobreanu
scris 6 apr 2016

Unilact Transilvania, producătorul român de lactate, a înregistrat anul trecut un avans cu peste 16% al afacerilor, depășind 14 milioane de lei (3,15 milioane de euro), și un profit de 1,8 milioane de lei (355.000 de euro).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Scăderea TVA-ului, lărgirea echipei de vânzări, investițiile realizate și noile parteneriate de peste granițe au avut un impact pozitiv în business-ul companiei anul trecut. Astfel, cifra de afaceri înregistrată a ajuns la peste 14 milioane de lei (3,15 milioane de euro), cu 16% mai mare comparativ cu 2014 când am raportat un business de 11,9 milioane de lei (2,7 milioane de euro)”, a declarat Marius Bîcu, managing partner și proprietar al companiei Unilact.

Procesatorul a raportat și o creștere a exporturilor de la 3,2 milioane de lei, în 2014, la peste șase milioane de lei anul trecut.

„Anul trecut, exporturile au reprezentat 47% din business-ul companiei, principalele piețe de desfacere pentru produsele noastre fiind Italia, Spania, Anglia și Belgia. În termeni de volum, anul trecut am exportat peste 300 tone de brânzeturi peste hotare, iar cele mai cumpărate produse au fost brânza telemea  și brânza de burduf”, a mai spus Marius Bîcu.

Produsele Unilact sunt exportate și în Germania, Franța, Danemarca, Olanda, Cipru și Luxemburg.

„Având în vedere că brânza telemea de vacă și brânza de burduf nu au un echivalent în țări precum Spania, Italia, Anglia sau Belgia, și, mai mult, sunt prezente la raft cu un preț corect, acestea sunt cumpărate cu regularitate. La export mai ajung și smântana, cașcavalul și brânza proaspătă de vaci”, explică el.

Telemeaua de Ibănești, al treilea produs românesc recunoscut la nivelul UE CITEȘTE ȘI Telemeaua de Ibănești, al treilea produs românesc recunoscut la nivelul UE

Marius Bîcu speră ca în 2016 compania pe care o conduce să aibă afaceri în creștere cu circa 20%, până la aproape 17 milioane de lei (3,8 milioane de euro), dar și exporturi mai mari cu 40%.

Produsele companiei sunt prezente, pe plan local, în toate orașele importante din România, peste 53% fiind vândute în hipermarketuri, aproape 20% în zona de HoReCa, iar restul în magazine de proximitate sau supermarketuri.

Unilact Transilvania are o unitate de producție de produse lactate, o fermă și peste 1.000 hectare de teren agricol în localitatea Unirea din județul Alba. Compania este un business de familie care a fost înființat în 1994, conducerea fiind preluată de Marius Bîcu, fiul fondatorului, în 2002.

În prezent, fabrica Unilact Transilvania procesează zilnic 15.000 de litri de lapte, iar 25% din materia primă necesară este asigurată de propria fermă, care are un efectiv de 900 de oi și respectiv 370 de bovine.

viewscnt
Afla mai multe despre
marius bicu
unilact
branza
rezultate financiare
vanzari
exporturi