Administrația Federală pentru Aviație (FAA) din Statele Unite a emis trei propuneri de directive pentru avioanele Boeing 777-200 echipate cu motoare Pratt & Whitney (PW), după o defecțiune la un motor produsă în februarie, transmite Reuters.
Directivele vor impune inspecții și consolidarea unei părți cheie a acestui tip de motor și vor permite avioanelor Boeing 777-200 echipate cu motoare PW4000, care sunt destinate curselor pe distanțe lungi, să revină în funcțiune, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
O defecțiune a lamei ventilatorului a determinat defectarea unui motor pe o aeronavă United Airlines 777-200 cu destinația Honolulu, după decolarea din Denver pe 20 februarie.
Incidentul a avut ca efect o ploaie de resturi peste orașele din apropiere, dar nimeni nu a fost rănit și avionul a revenit în siguranță pe aeroport.
FAA a declarat că solicită consolidarea carcasei motorului, inspecția îmbunătățită a palelor ventilatorului motorului și inspecția altor sisteme și componente.
Directivele vor necesita acțiuni corective bazate pe rezultatele inspecției.
În februarie, FAA a ordonat inspectarea imediată a avioanelor 777 cu motoare PW4000 înainte de alte zboruri, după ce anchetatorii au descoperit că o lamă de ventilator crăpată a motorului United era în concordanță cu uzura metalică.
United și Boeing nu au comentat imediat. Pratt & Whitney, parte a Raytheon Technologies, a declarat miercuri că inspecția palelor ventilatorului este ”deja în curs” și ar putea ” să fie efectuată pe teren de personal instruit, pe aripă sau în apropierea acesteia”.
United, singurul operator american de avioane 777 cu motor PW4000, are 52 dintre acele avioane care sunt consemnate la sol.
Directorul general al United, Scott Kirby, a remarcat că menținerea voluntară la sol a acestor 52 de avioane de către compania aeriană nu a fost ieftină.