ANALIZĂ Dacia Duster Pick-up revine în actualitate, cu șanse de a fi adus în Europa

ANALIZĂ Dacia Duster Pick-up revine în actualitate, cu șanse de a fi adus în Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 nov 2017

Dacia Duster Pick-up revine în actualitate, odată cu lansarea noii generații a SUV-ului fabricat la Pitești. Presa franceză scrie despre posibilitatea ca pick-up-ul Oroch, fabricat și vândut în America de Sud, să vină acum și în Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

O piață a pickup-urilor din ce în ce mai dinamică ar putea fi motivul pentru care reprezentanții Renault Group să ia în calcul, pentru a doua oară, posibilitatea ca Dacia Duster Pickup să-și găsească o formulă prin care să poată fi vândut în Europa. Potrivit datelor Jato Dynamics, piața de pickup-uri a crescut în Europa peste așteptări, cu circa 19%, în prima jumătate a anului.

Marea Britanie și Germania sunt principalele motoare ale acestui sgment, dar cu vânzări în creștere și în țările din nord, în Franța sau Italia. De asemenea, în Europa de Est, sunt țări în care cota de piață a pickup-urilor a ajuns și la 3%, ceea ce este foarte mult pentru un segment altădată de nișă. Motivul este dat de creșterea cererii pentru astfel de caroserii din partea proprietarilor privați, pentru uzul personal, nu pentru activități comerciale.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Analiștii spun că anul acesta segmentul pickup-urilor ar putea depăși 200.000 de unități, în premieră pentru Europa. La nivel global, piața de pickup-uri s-a ridicat în 2016 la 2,5 milioane de vehicule, circa 18% din totalul de vehicule comerciale, iar analiștii vorbesc despre o creștere cu încă un milion de unități în următorii 10 ani.

Acest fenomen este cel care i-a determinat pe cei de la Renault și Mercedes-Benz să-și dezvolte propriile modele de pickup-uri, pe baza lui Nissan Navara, unul dintre cele mai populare și performante pickup-uri din lume. Acestea vin după modelul similar al celor de la Volkwagen, Amarok, care a anticipat mai repede tendințele cestui segment. Grupul PSA și-a lansat proprul pickup, anul acesta, și a semnat un acord cu partenerii chinezi pentru a produce un al doile model, destinat pieței europene. Nu în ultimul rând, Fiat și-a produs un pickup, cu ajutorul celor de la Mitsubishi, numit Fullback și care are deja mai mult de un an pe piață și crește vertiginos.

ANALIZĂ Dacia Duster Pick-up revine în actualitate, cu șanse de a fi adus în Europa

În acest context, apariția unui pick-up accesibil, așa cum este Dacia Duster Oroch, ar putea reprezenta o lovitură uriașă pentru renault Group în Europa. Dacă Renault Alsakan costă 36.800 de euro în Franța, un Duster Oroch Pickup, care re un preț de pornire de 18.000 de euro în America de Sud, ar completa perfect oferta grupului Renault și nu s-ar canibaliza reciproc. Principalele neajunsuri ale acestui model ar putea fi faptul că nu dispune de tracțiunea integrală pe care o au pickup-urile tradiționale și nici măcar de tracțiune pe puntea spate, ceea ce poate crea probleme de aderență și comportament în condiții de sarcină mare.

Două variante ar fi posibile: Renault să dezvolte o nouă versiune a lui Oroch 4x4, ori să accepte vânzarea acestuia 4x2, pentru clienții care nu doresc mai mult, așa cum se întțmplă deja cu SUV-urile fără tracțiune integrală. Și într-un caz, și în celălalt, succesul comercial ar fi asigurat.

Primele prețuri Dacia Duster, în Franța. Versiunea de bază va costa la fel ca prima generație, dar vor crește prețurile opționalelor CITEȘTE ȘI Primele prețuri Dacia Duster, în Franța. Versiunea de bază va costa la fel ca prima generație, dar vor crește prețurile opționalelor

Renault Duster Oroch este un pickup atipic, din cauza dimensiunilor sale, a șasiului autoportant, a faptului că nu are tracțiune pe roțile spate și a sarcinii reduse.  Este mai aproape de categoria pickup-urilor dezvoltate din autoturisme compacte, decât de cea a „truck”-urilor, dar a fost apreciat ca "fondator" al unui nou segment al pickup-urilor. Are un șasiu mai mare decât cel al SUV-ului Duster, cu un ampatament alungit la 2,82 metri și o lungime totală de 4,70 metri. Este de tip double-cab, cu 4 uși, 5 locuri, o benă de 683 litri și o capacitate de încărcare de 650 kg. Perfect pentru treburi ușoare, care nu necesită performanțele unui pick-up de peste 5 metri. 

Calitățile sale i-au adus premii în Brazilia și țările învecinate, iar vânzările sale au generat reviriment pentru Renault în regiune. Renault Duster Oroch s-a vândut anul trecut într-un număr de 28.598 de exemplare, toate pe piețele din America de Sud, depășind vânzările globale ale unor modele precum Koleos ori Espace, din gama francezilor.

În România, pickup-ul Dacia Duster, varianta locală, a fost produs și vândut ocazional, fiind dezvoltat de o companie ce se ocupă în mod normal de carosarea modelelor Dacia. Romturingia cumpără caroserii de la uzina Dacia și la adaptează, inclusiv pentru a deveni pickup. Acestea sunt omologate pentru piața românească, dar nu au decât două uși.

În urmă cu câțiva ani, reprezentanții Renault susțineau că studiile de piață făcute de ei arătau că în Europa un pick-up de succes ar trebui să aibă cabină dublă și tracțiune integrală. Limitările tehnice au împiedicat transformarea lui Duster, la acel moment, în model de serie pentru Europa, însă niciodată nu a fost abandonată ideea unui pickup Duster pentru Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
duster
oroch
pickup