ANALIZĂ Înmatriculările de mașini diesel și electrice au câștigat teren, pe o piață în cădere

ANALIZĂ Înmatriculările de mașini diesel și electrice au câștigat teren, pe o piață în cădere
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 mai 2020

Piața de autoturisme din România a traversat cu bine, până acum, prima lună și jumătate din criza de coronavirus. Lucrurile sunt însă departe de a se fi tranșat, dat fiind faptul că, în România, perioada de înmatriculare pentru un vehicul nou poate merge până la 90 de zile. Este de așteptat, în acest context, ca lunile mai și unie să aducă scăderi și mai mari ale înmatriculărilor, ca efect prelungit al opririi activității delaerilor și fabricilor de autovehicule.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

APIA a realizat, pe baza înmatriculărilor transmise de DRCPIV, situația înmatriculărilor, analiza pieței auto locale pe modele și mărci, precum și pe tipuri de carburanți. Din această analiză, putem observa nu doar că unele mărci au făcut față mult mai bine decât altele acestei crize, dar și că au existat autoturisme care și-au menținut un ritm al vânzărilor mult mai bun decât concurența.

Un prim exemplu este în rândul modelelor Dacia, care au avut comportamente diferite, poate și pentru că profilul cumpărătorilor este diferit. Dacia Logan a rămas cel mai vândut automobil din România și în luna aprilie, cu 540 de unități, dar scăderea numărului de clienți a fost aproape cât media pieței: 46,3%, în timp ce pe primele patru luni a depășit 50%, cu 3651 de unități înmatirculate, un procent dublu față de media pieței pe intervalul ianuarie - aprilie. Modelul hatchback, cu care Logan se înrudește, a avut în schimb un comportament mai matur, semn că clienții lui n-au fost la fel de vulnerabili (deși sunt mai puțini).

În aprilie, Sandero a înmatriculat cu 24,2% mai puține exemplare decât anul trecut în aprilie, iar pe patru luni scăderea este de numai 19,9%, una dintre cele mai mici de pe piața românească.

O scădere mare a avut Skoda Octavia (-58,6%) în aprilie), dar care rămâne cel mai vândut automobil din import în acest an, având totodată o scădere foarte mică pe întreg intervalul (-7,5%). Tot scăderi mari, în aprilie, au avut și Ford Focus (59,8%), Hyundai Tucson (-50%) și, mai ales, Nissan Qashqai (89,7%). Nu același lucru se poate spune despre monovolumul Dacia Dokker, care a reușit să crească surprinzător față de anul trecut, cel mai probabil printr-o achiziție de flotă, cu 101 exemplare înmatriculate, astfel că, pe patru luni, acest model scade cu numai 9,2%.

ANALIZĂ Înmatriculările de mașini diesel și electrice au câștigat teren, pe o piață în cădere

Pe segmente, analiza arată că scăderea cea mai mare (-36,2%), dintre clasele de volum, s-a produs, așa cum era de așteptat, la clasa cea mai vândută, C, în care este inclus și Logan, liderul pieței. Pe locurile următoare au fost clasa B (-29,5%) și clasa SUV (-16,8%). În acest moment, ponderea segmentului SUV în piața de autoturisme noi din România a ajuns la o cotă aproape de necrezut: 39,6%, urmată de segmentul compact (33,9%) și segmentul subcompact (19,2%).

Uzina Ford din Craiova a introdus în producție și schimbul doi, de astăzi CITEȘTE ȘI Uzina Ford din Craiova a introdus în producție și schimbul doi, de astăzi

Din punct de vedere al combustibilului preferat de români, analiza arată că a crescut semnificativ ponderea dieselului, în contrast cu tendințele la nivel european. Astfel, în aprilie mașinile propulsate cu motorină au reprezentat 43% din piață, față de 34% în martie și doar 26,8% în luna ianuarie. Pe ansamblul pieței, după patru luni motorul pe benzină continuă să dețină 63,1% din piață, în timp ce dieselul - 31,2%. O categorie aparte este cea a vehiculelor electrice, care a continuat să crească în pofida prăbușirii pieței de autvehicule. Autoturismele complet electrice au crescut cu 27,5%, la 315 unități, iar cele hibride plug-in au crescut cu 70,3%, la 172 de unități. Nu în ultimul rând, mașinile hibrid neîncărcabile au scăzut ușor, cu 4,6%. Reprezentanții APIA prognozează o creștere în continuare a acestui segment de vehicule “verzi”, ca efect al menținerii Programului Rabla.

ANALIZĂ Înmatriculările de mașini diesel și electrice au câștigat teren, pe o piață în cădere

Pe sectorul vehiculelor comerciale, piața a scăzut cu 30 de procente, Ford fiind marca cu cea mai mare pondere în piață (949 unități, -26,6%), urmată de Dacia (717 unități, -39,4%) și Mercedes Benz 683 unități, - 40,1%).

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto
masini
piata auto
dacia
vanzari vw
apia