Proiectul austostrăzii Comarnic-Brașov nu va mai fi realizat în parteneriat public-privat, după ce a eșuat concesiunea Vinci-Aktor-Comarnic, ci va fi finanțat din fonduri structurale, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
Acesta a precizat că, din cele 11,1 miliarde lei alocate ministerului în proiectul bugetului de stat pentru 2016, 7,4 miliarde lei sunt destinate investițiilor, iar 4,1 miliarde lei reprezintă cheltuieli de întreținere a infrastructurii existente.
Costescu a precizat că, la nivelul bugetului, există o rezervă de 2 miliarde lei cu care poate fi suplimentat bugetul ministerului, în cazul în care proiectele de investiții vor avansa în mod corespunzător și vor necesita fonduri în plus.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Ministrul Transporturilor a arătat că, la nivelul insfrastructurii rutiere de transport, prioritățile sale rămân proiectele de pe coridorul IV (autostrada Transilvania, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva), precizând și că actualul Guvern își propune și un nou pachet de proiecte, care au fost blocate până în prezent din diverse motive. Printre aceste priorități se numără autostrăzile Pitești-Sibiu și Comarnic-Brașov, precum și coridorul IX de transport.
"Segmentul de la Comarnic, ca și noutate pentru acest guvern, este trecut din zona PPP (parteneriat public-privat – n.r.) în zona finanțării din instrumente structurale", a declarat Costescu.
Profit.ro a prezentat în luna septembrie un document din care reiese că Guvernul Ponta inclusese pe lista proiectelor prioritare din 2016 și autostrada București-Brașov. Aceasta are un stadiu de execuție 39% și necesită o finanțare de 5,8 miliarde lei, iar pentru termenul estimat de fostul Executiv pentru finalizarea tronsonului Comarnic-Brașov este 2020.