Blue Air - de la profit la pierdere masivă "de pandemie"

Profit.ro
Profit.ro
scris 5 apr 2021

Compania aeriană low-cost Blue Air a înregistrat anul trecut o ''pierdere de pandemie'' de peste 60 de milioane de euro, în condițiile în care în 2019 a avut un profit de 11 milioane de euro, a declarat, pentru Agerpres, Oana Petrescu, directorul general al operatorului aerian cu capital românesc privat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

"Avem an financiar care se termină la 30 septembrie și în 2020 l-am încheiat așa cum ne așteptam. Suntem în curs de auditare a situațiilor noastre financiare la finele lunii septembrie 2020 și o să ieșim cu cifrele respective când le avem. Practic, pierderea noastră de pandemie a fost de peste 60 de milioane de euro, așa cum am prevăzut și atunci când am făcut solicitarea de credit către stat. Cu un an înainte devenisem profitabili, reușisem să ajungem la un profit de 11 milioane de euro, iar în anul 2020 ar fi trebuit să acoperim toate pierderile din urmă date de expansiunea accelerată. Din păcate, pandemia ne-a dus în spate doi ani, dar suntem siguri că o să ne revenim", a spus Oana Petrescu.

Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei

În ceea ce privește proiecțiile pentru anul 2021, șeful Blue Air a menționat că depind foarte mult de modul în care evoluează piața, întrucât estimările inițiale nu au fost în concordanță cu realitatea.

Potrivit acesteia, în 2019 compania ajungea la 900 de zboruri săptămânale și avea peste 25.000 de pasageri, iar acum efectuează doar 100 - 150 de zboruri.

Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală

Recent, prima aeronavă nouă Boeing 737-8 MAX a intrat în flota Blue Air, urmând să înceapă să opereze zboruri comerciale din 2 aprilie.

Avioanele 737 MAX au fost ținute la sol din luna martie 2019, după două accidente în urma cărora au murit circa 350 de persoane.

Aeronavele au primit din nou drept de zbor la începutul acestui an.

Profit.ro a anunțat că, în 2017, Blue Air a comandat 12 avioane Boeing 737 MAX 8, indicând că va deveni primul operator de Boeing 737 MAX din România, noile aeronave fiind estimate atunci că se vor alătura flotei începând cu vara 2019. Pe fondul problemelor, compania aeriană a amânat achiziția până acum.

Aeronava Boeing 737-8 MAX, cu numărul YR-MXA, este prima de acest tip care operează zboruri comerciale în România și, potrivit directorului general al companiei, Oana Petrescu, este primul dintr-o serie de 10 aparate care vor intra în flota Blue Air până la sfârșitul anului viitor.

MAI MULTE IMAGINI ÎN GALERIA FOTO

Blue Air - de la profit la pierdere masivă

 

Aeronava 737 MAX 8 de la Blue Air are o capacitate de 189 de pasageri.

viewscnt
Afla mai multe despre
blue air
737-8 max