BMW oprește definitiv producția lui i3, cu o ediție limitată

BMW oprește definitiv producția lui i3, cu o ediție limitată
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 iul 2022

După aproape nouă ani de fabricație și un sfert de milion de unități vândute, primul automobil electric al BMW se pregătește să devină istorie, deoarece constructorul nu a pregătit un înlocuitor pentru acesta.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

„O eră se apropie de sfârșit la uzina BMW Group din Leipzig”. Așa își ia rămas bun BMW de la primul său automobil electric, care a surprins pe toată lumea cu cantitatea de tehnologie inclusă sub capotă, dar a șocat în același timp prin designul controversat.

 The Guardian - Scurgere masivă de documente: Uber a încălcat legile, a păcălit poliția și a făcut lobby în secret pe lângă guverne CITEȘTE ȘI The Guardian - Scurgere masivă de documente: Uber a încălcat legile, a păcălit poliția și a făcut lobby în secret pe lângă guverne

BMW i3 a fost un succes, dar numai pe jumătate, pentru că s-a vorbit despre costuri prea mari de producție, asumate de companie pentru a susține volumele de vehicule electrice necesare atingerii țintelor de emisii. Ce este cert este faptul că, dacă i3 ar fi avut un design comparabil cu cel al mașinilor Tesla, astăzi am fi vorbit despre cel mai mare succes comercial al erei electrice, mult peste cel al americanilor.

BMW i3 a fost lansat în 2013 și s-a remarcat imediat prin cele două trăsături ale sale: inovațiile numeroase și designul lipsit de emoția specifică mașinilor BMW. Totuși, foarte mulți clienți au fost atrași de mașină și au cumpărat-o, chiar dacă spațiul oferit era redus iar autonomia bateriei sale nu ajungea la 300 de kilometri.

După i3, BMW a fost nevoită să rescrie capitolul electric, pentru a dezvolta platforme mai flexibile, mai rentabile și mai potrivite producției de propulsii multiple, așa cum se întâmplă astăzi cu modele precum iX sau i4.

În uzina din Leipzig, acolo unde s-a asamblat i3, se pregătește intrarea în producție a unui nou model electric, Mini Countryman, în paralel cu startul producției de componente pentru propulsia electrică, după ce de anul trecut a început asamblarea modulelor de baterii. Tot la Leipzig se produc în continuare BMW Seria 1, BMW Seria 2 Gran Coupé și BMW Seria 2 Active Tourer, cu motoare cu combustie.

Înainte de ieșirea definitivă din producție, i3 a marcat producția exemplarului cu numărul 250.000, un volum mare, care a contribuit decisiv la tranziția industriei auto la propulsia electrică. Pentru a avea o imgine completă, să spunem că aceste cifre de vânzări ale lui i3 au fost depășite de Tesla Model Y în doar un an de zile de la lansare, iar Nissan Leaf sau Renault Zoe, modele lansate în aceeași perioadă de început a propulsiei electrice, au înregistrat deja vânzări duble. Tesla Model 3, cu care unii au încercat să compare BMW i3, a depășit deja un milion de unități vândute.

Datele publicate de companie arată că BMW i3 a fost vândut în peste 74 de țări și adus clienți noi către marcă. În primii ani de comercializare, peste 80% dintre clienți cumpărau pentru prima dată un BMW.

În România, BMW a reușit să atragă primii cumpărători de mașini electrice, cei care erau dispuși să cheltuiască oricât pentru a conduce primele modele electrice ale bavarezilor. În primii ani de vânzări pe piața locală a dominat clasamentele pe segementul său, ajungând la peste 700 de exemplare înmatriculate până astăzi.

BMW i3 a primit numeroase premii pe parcursul existenței sale, atât în țara de origine, Germania, cât și la nivel global.

VIDEO & FOTO Rușii au prezentat mașinile Moskvici pe care le vor fabrica în locul Duster și Sandero CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Rușii au prezentat mașinile Moskvici pe care le vor fabrica în locul Duster și Sandero

Îniante de ieșirea din producție, BMW a decis să lanseze o ultimă serie limitată, HomeRun Edition, care se remarcă printr-un finisaj Frozen (Dark Grey și Red II). HomeRun Edition, care a fost produs în numai 10 exemplare, include jante de 20 de țoli, din aliaj ușor, cu design double-spoke, un acoperiș de sticlă acționat electric, geamuri cu protecție solară și faruri LED adaptive. Modelele speciale vin și cu designul interior Suite de înaltă calitate, care include tapițerie cu piele Vernasca Dark Truffle, un panou de instrumente îmbrăcat în piele, volan din piele cu ornamente galvanizate, o tapițerie Carum Grey a acoperișului, iluminare ambientală și Welcome Light. Alte opțiuni includ scaune încălzite, acces confort, sistem de alarmă, informații despre trafic în timp real, serviciu Concierge, control al distanței de parcare și cameră cu vedere în spate.

De asemenea, sunt incluse pachetul Comfort și Driving Assistant Plus, sistemul de navigație Professional, telefonia cu încărcare wireless, sistemul de difuzoare hi-fi Harman Kardon și divertismentul online cu muzică la tarif fix.

Producția acestor exemplare a fost una la superlativ, nu doar pentru angajații care știau că produc ultimele modele, ci și pentru clienți, care au putut asista pe liniile de producție la procesul de asamblare.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw i3
productie oprita bmw i3
uzina bmw leipzig