BMW și Daimler - creșteri de clienți și venituri de peste 2 milioane de euro ale afacerii comune de mobilitate, care include Clever Taxi

BMW și Daimler - creșteri de clienți și venituri de peste 2 milioane de euro ale afacerii comune de mobilitate, care include Clever Taxi
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 dec 2019

Business-ul de mobilitate al BMW și Daimler se dovedește a fi un succes major, cele două companii anunțând o creștere de 44% în acest an, cu venituri de peste 2 milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

La începutul anului, BMW și Daimler au finalizat procesul de unire a business-urilor de car-sharing și alte servicii de mobilitate, într-o singură companie de tip joint-venture. Acum, după 10 luni de activitate, cei doi parteneri anunță un volum de 90 de milioane de clienți, în 1.300 de orașe din lume. Operațiunea a avut la bază fuziunea activităților Car2Go și DriveNow, pe care cele două companii le aveau.

Acestea au preluat și alte activități de mobilitate, inclusiv aplicația Clever Taxi din România, tranzacție anunțată în exclusivitate de Profit.ro.

Business-ul va fi organizat mai departe în trei piloni: FREE NOW, SHARE NOW și al treilea PARK NOW & CHARGE NOW. Companiile anunță introducerea unei noi organizații-umbrelă, cu începere de la 1 ianuarie 2020, care „va susține gestiunea eficientă a acestor trei piloni”.

Rainer Feurer, vicepreședinte executiv BMW Group pentru investiții: "Ca acționar, credem cu tărie că prin combinarea acestor servicii în trei piloni vom consolida impactul și concentrarea joint-venture-urilor într-un mediu foarte competitiv, și cu creștere rapidă. Ambii acționari susțin modelul de afacere YOUR NOW și sunt determinați să dezvolte joint-venture-urile într-un jucător de frunte al pieței de mobilitate." Franz Reiner, director executiv al Daimler Mobility AG: "Deschidem calea pentru ca joint-venture-urile YOUR NOW să obțină rentabilitate durabilă. În același timp, parteneriatele sunt din ce în ce mai importante pentru succesul pe piață și, pentru aceasta, sunt deschiși pentru o accelerare a creșterii."

Performanțele parteneriatului sunt semnificative. Raportul oficial arată că FREE NOW (anterior mytaxi, care a cumpărat și aplicația românească Clever Taxi), care include serviciile de taxi și ride-hailing FREE NOW, Beat, Kapten și serviciul de scutere electrice Hive, se îndreaptă spre câștiguri-record pentru 2019: cu un rulaj de peste două miliarde de euro, o creștere semnificativă față de valoarea anului trecut. Numărul total de călătorii a fost mai mare cu 120% față de 2018, cu aproape 300 de milioane de curse în 18 țări din Europa și America Latină la finalul acestui an. Peste 39 de milioane de pasageri au utilizat serviciile oferite de peste 800.00 de șoferi afiliați. Creșterea s-a datorat în parte și lansării a Beat în Mexico City și a Kapten în Londra, precum și extinderii serviciului Ride, de închiriere de mașini, al FREE NOW în Germania, care permite clienților să rezerve o mașină închiriată, cu șofer autorizat, la un preț fix.

Pentru 2020, FREE NOW va avea servicii suplimentare de mobilitate, cum ar fi scuterele electrice, biciclete electrice, car-sharing și transportul public, care vor fi integrate în aplicație, alături de activitatea principală de ride-hailing. Această integrare a ofertelor de mobilitate multimodală se bazează pe REACH NOW în combinarea mai multor servicii de mobilitate, cu opțiuni de rezervare, pe o singură platformă ("Mobility-as-a-Service"/ MaaS). Serviciile REACH NOW sunt utilizate în prezent de peste șapte milioane de oameni din 20 de orașe din întreaga lume. În sudul Germaniei, opțiunile de ride-sharing la cerere au fost extinse în colaborare cu Autoritatea de Transport Karlsruhe (KVV) din Ettlingen și cu compania de transport public Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB) din Stuttgart.

Furnizorul de car-sharing în sistem free-floating SHARE NOW, rezultat din fuziunea celor două servicii car2go și DriveNow, a înregistrat aproape un milion de clienți noi de la începutul anului. Prin adăugarea Parisului, în ianuarie, și a Budapestei, în aprilie, SHARE NOW și-a extins amprenta europeană în 2019 pentru a include două capitale europene importante. În viitor, accentul va fi pus pe orașele care promit o creștere rentabilă pe termen lung, mai spun reprezentanții celor două companii partenere. O revizuire este în desfășurare în prezent pentru a determina unde ar mai fi necesară reorganizarea.

FOTO Uber lansează o nouă opțiune - selfie periodic CITEȘTE ȘI FOTO Uber lansează o nouă opțiune - selfie periodic

În același timp, activitatea de car-sharing se dezvoltă în mod sistematic, iar integrarea cu succes a celor două servicii continuă: aplicația SHARE NOW este disponibilă din noiembrie 2019. La Viena, noua aplicație SHARE NOW permite în premieră ca vehiculele car2go și DriveNow să fi rezervate și închiriate direct, în viitor urmând și alte orașe. Oferta va fi extinsă, în urma unei etape-pilot de succes care a testat car-sharing pe termen lung la Milano și Hamburg. Car-sharing pe termen lung oferă opțiunea de închiriere a automobilelor SHARE NOW pentru o perioadă de până la 14 zile.

CHARGE NOW este principalul agregator al infrastructurii de încărcare din Europa și considerat un factor-cheie pentru o mai mare penetrare a pieței de mobilitate electrică. Serviciile de încărcare CHARGE NOW oferă deja acces la 85% din rețeaua de încărcare europeană din 30 de piețe europene. Acesta cuprinde peste 130.000 de puncte de încărcare și contracte cu aproximativ 400 de operatori de puncte de încărcare. În Germania CHARGE NOW realizează o acoperire de piață de 98%. CHARGE NOW este furnizat de Digital Charging Solutions GmbH, care dezvoltă și soluții individuale personalizate de încărcare pentru alți producători de automobile și operatori de flote.

PARK NOW permite clienților să folosească o aplicație pentru a căuta și a plăti spațiile de parcare. În 2019, PARK NOW și-a extins și mai mult poziția de lider în soluții de parcare digitale: 36 de milioane de clienți din 10 țări ale Uniunii Europene și SUA folosesc serviciile PARK NOW Group. În 2019, PARK NOW a ajuns la 230 de milioane de tranzacții cu brandul său principal, la care se adaugă Parkmobile, RingGo și Parkline. PARK NOW se dovedește ca partener pentru municipalitățile moderne și a fost recompensat cu Premiul European de Parcare pentru soluții de parcare pe baza de emisii din Marea Britanie.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw daimler
free now
clever taxi