Grupul IAG, proprietarul companiei aeriene British Airways, a depus ofertă pentru a prelua o parte sau întreaga companie aeriană germană Air Berlin, aflată în insolvență, au declarat pentru Reuters surse apropiate tranzacției.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
Pe lista “pețitorilor” Air Berlin se mai află Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Germania, Condor, subdiara germană a operatorului britanic Thomas Cook, precum și companiile low-cost easyJet și Ryanair, potrivit unor surse familiare cu negocierile.
Antreprenorul german Hans Rudolf Woehrl este de asemenea interesat de activele Air Berlin, iar fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda a indicat că este interesat să răscumpere Niki, divizia austriacă a Air Berlin, pe care a fondat-o în 2003.
Ryanair, cel mai mare operator aerian din Europa, ar vrea să preia integral Air Berlin, însă Lufthansa are prioritate la masa negocierilor. Compania irlandeză a anunțat că a depus o plângere la autoritățile antitrust din Germania și Bruxelles privind planurile Lufthansa de a prelua o parte din activele Air Berlin, cu argumentul că achiziția ar duce la creșterea cotei de piață a Lufthansa, în detrimentul competitorilor.
“Evident, am depus o plângere la biroul antitrust din Germania și la Comisia Europeană, deoarece acest lucru nu ar fi permis în nicio altă țară din Europa. O să vedem ce se întâmplă, însă nu avem mari speranțe”, a spus marți directorul comercial al Ryanair, David O’Brien.
Săptămâna trecută, șeful Ryanair, Michael O’Leary s-a plâns că procesul de insolvență a Air Berlin este de fapt un "aranjament" menit să sprijine consolidarea Lufthansa.
CITEȘTE ȘI Anastasiu își integrează cursele către Europa de Vest în rețeaua de rute a FlixBus, cel mai mare transportator de persoane de pe continent, renunțând la brandul Eurolines pentru aceste traseeLufthansa nu poate prelua integral Air Berlin, din cauza regulamentelor antitrust, însă compania s-a arătat interesată de achiziția a până la 90 de avioane de la rivalul conațional, a cărui flotă este formată din circa 140 aeronave.
Potrivit unor surse la curent cu negocierile, Lufthansa a oferit peste 100 milioane de euro pentru activele vizate.
Air Berlin, al doilea mare operator aerian german, a intrat în insolvență la mijlocul lunii, după ce Etihad Airways, principalul acționar al companiei, și-a retras sprijinul financiar.
Directorul general al Air Berlin, Thomas Winkelmann, a declarat ulterior că operatorul aerian vrea să își vândă din active către doi sau mai mulți investitori până la finele lunii septembrie, când o finanțare de 150 milioane de euro acordată de stat pentru continuarea operațiunilor companiei ar urma să fie epuizată.