Constructorul chinez BYD își extinde piețele la nivel global, în Japonia, folosindu-se de avantajul competitiv al distanței, în raport cu concurenții europeni. În luna ianuarie, BYD a ocupat aproximativ 20% din piața vehiculelor electrice de import din această țară.
Chinezii de la BYD au lansat în Japonia modelele Dolphin și Atto 3, două dintre autoturismele cu care este prezentă și în Europa, mizând pe performanțele acestora și pe absența unei concurențe puternice din partea constructorilor locali, pe segmentul electric.

Potrivit datelor Asociației Importatorilor de Automobile din Japonia, în prima lună a anului au fost importate 1.186 de vehicule electrice, un volum la care BYD a contribuit cu 217 autoturisme, de șase ori mai multe față de prima lună în care BYD a intrat oficial pe această piață, ianuarie 2023.
Chiar dacă volumele raportate sunt mici în comparație cu cele din Europa sau din China, ponderea în piața de electrice este importantă, în contextul unei piețe interesate de acest segment, pe fondul unei oferte sărace din partea mărcilor locale.

BYD încearcă să profite de contextul favorabil și să lanseze și cel de-al treilea model, SEAL, în primul trimestru al anului, și să-și extindă rețeaua de dealeri până la 100 de showroom-uri, în următoarele 48 de luni.
Conform datelor asociației, sunt 17 mărci care propun vehicule electrice în Japonia, însă cele mai mari game sunt cele ale europenilor BMW, VW și Audi, Stellantis, cu mărcile sale, și Volvo. Anul trecut, importurile de automobile complet electrice în Japonia au ajuns la 22.890 unități, cu 60% mai multe decât în anul anterior, o dovadă destul de mare a interesului pe care îl au localnicii pentru aceste mașini.