Carlos Tavares, CEO PSA, vrea să regândească strategia din China, după fuziunea cu Fiat Chrysler

Carlos Tavares, CEO PSA, vrea să regândească strategia din China, după fuziunea cu Fiat Chrysler
scris 12 mar 2020

Carols Tavares, CEO al PSA Group și viitor CEO al noii companii ce va rezulta prin fuziunea PSA cu Fiat Chrysler, este de părere că este nevoie să-și revizuiască strategia din China, în urma alăturării celor două companii.

PSA Group a înregistrat o scădere a vânzărilor mărcilor sale, pe piața din China, de 55%, la un volum de 117.000 unități, iar Fiat Chsyrler a avut la rândul său o scădere de 45%, la circa 90.000 de vehicule. Cauzele sunt multiple, de la declinul industriei auto chineze de anul trecut, la coronavirus, dar și strategiile produselor au avut un rol important. „Suntem în China pentru a rămâne” a spus Tavares, potrivit Automotive News. „Avem nevoie să găsim o formulă pentru a avea succes”.

Fiat Chrysler își derulează operațiunile din China prin intermediul unui joint-venture cu Guangzhou Automobile, o companie mică, fără prea mare influență pe piața chineză.

PSA Group, în schimb, are ca partener Dongfeng, unul dintre acționarii săi, care în 2014 a cumpărat 14% din compania franceză. Structura din China este deținută 50/50 de cele două și are patru unități de producție, cu o capacitate de producție de aproape 1 milion de vehicule anual. PSA mai are un parteneriat cu Changan Automobile. Dongfeng, la rândul său, produce și vinde automobile Peugeot și Citreon sub brandul propriu, Fengshen.

Uber va oferi compensații șoferilor și curierilor diagnosticați cu coronavirus CITEȘTE ȘI Uber va oferi compensații șoferilor și curierilor diagnosticați cu coronavirus

Dongfeng are parteneriate și cu Renault și Nissan, într-una din uzinele sale urmând a fi fabricată Dacia Spring Electric, primul model 100% electric al mărcii românești.

PSA Group și Fiat Chrysler Automobiles au semnat un memorandum, la sfârșitul lui 2019, prin care au anunțat intenția de a fuziona, prin intermediul unei companii olandeze, în care cele două caompanii partenere să dețină jumătate din capitalul social. Entitatea care va rezulta a fost evaluată la 50 miliarde de euro, fiind al patrulea constructor global, după numărul de vehicule produse.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
psa group
fuziune psa fca
fuziune psa fiat
carlos tavares
auto china