Cea mai mare piață auto din Europa a scăzut din nou. Dacia, declinul cel mai mare în Germania, după o lună de creștere

Cea mai mare piață auto din Europa a scăzut din nou. Dacia, declinul cel mai mare în Germania, după o lună de creștere
scris 7 dec 2020

Piața auto din Germania urmează tendințele de pe continent, fiind afectată de valul al doilea al pandemiei de coronavirus. Cu suficient de multe restricții, piața s-a contractat în luna noiembrie, cu 3%. Dacia a pierdut din nou teren, după ce luna trecută înregistrase o creștere.

Înmatriculările de autoturisme din cea mai mare piață auto din Europa, Germania, au scăzut în noiembrie cu 3 procente, ca urmare a impactului noilor măsuri de carantănă impuse de guvernul federal. Mai multe mărci din piață, între care și Dacia, au fost afectate de conjunctură, însă o serie de cosntructori au reușit să crească față de anul trecut, cu ajutorul noilor modele lansate.

VW este marca cu cel mai mare impact asupra pieței, fiind și cea mai vândută, scăderea de 18,4% având o pondere însemnată, din cauza volumul pe care îl reprezintă. Mitsubishi, Seat și Ford au fost mărcile de volum cu cele mai mari pierderi. Dacia a înmatriculat 4.702 unități, cu 12% mai puține decât în noiembrie 2019, astfel că pierde și cotă de piață, ajungând la 1,6% din totalul mașinilor vândute luna trecută. Marca românească se află într-un moment nefavorabil, cu schimbare de generații pentru trei modele și cu alte modele retrase de pe piață.

O nouă lună de creștere ușoară a pieței de autoturisme din România. După 11 luni, scăderea este însă de peste 25%. Proiecția pentru decembrie CITEȘTE ȘI O nouă lună de creștere ușoară a pieței de autoturisme din România. După 11 luni, scăderea este însă de peste 25%. Proiecția pentru decembrie

Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de Fiat, care și-a lansat noua motorizare hibrid pe micul Panda, de Toyota și de Renault (cu ajutorul noului Zoe).

După 11 luni, piața auto din Germania are un declin de 21,6% și poate reveni sub pragul de 20%, cu vânzări mai bune în decembrie, deși estimările nu sunt foarte optimiste. Dacia are a doua cea mai mare scădere din piață, dacă nu luăm în calcul Smart, scoasă din fabricație. Marca românească a pierdut 40,1% din clienți, în comparație cu primele 11 luni din 2019, cu un volum de 43.083 unități și o cotă de 1,7%. Imediat sub Dacia se află Mazda, cu 40%, dar un volum mai mic, 38.700 unități și o cotă de 1,5%.

Singura marcă auto de pe piață care a înregistrat creștere este Tesla, care a beneficat de contextul favorabil și a reușit să livreze un număr mare de automobile Model 3.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari germania
dacia germania
vanzari auto germania
industria auto coronavirus