CFR Marfă susține că cererea de intrare în insolvență a companiei este ilegală

CFR Marfă susține că cererea de intrare în insolvență a companiei este ilegală
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 feb 2016

Compania de stat CFR Marfă, cel mai mare transportator feroviar de mărfuri din România, a reacționat, vineri, la solicitarea unui cabinet de avocatură, care a cerut insolvența societății, afirmând că cererea de intrare în insolvență este ilegală, pentru că termenul de plată nu a fost depășit, iar firma creditoare nu avea dreptul să cedeze creanța fără acordul societății de stat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Miercuri, Cabinetul de avocatură Nichita Vlad, cu sediul în Ploiești, a înaintat o cerere Tribunalului București de intrare în insolvență a CFR Marfă pentru o sumă neachitată de 456.081 lei (circa 100.000 de euro), potrivit unui document obținut de News.ro. Din această sumă, 5.862 de lei reprezintă penalizările.

"CFR Marfă are încheiat un Contract de reparații periodice pentru vagoane de marfă cu firma creditoare și, în conformitate cu prevederile acestui Contract, societatea reparatoare trebuie să ceară acordul CFR Marfă pentru cesionarea drepturilor și obligațiilor care decurg din contract", se menționează în comunicatul CFR Marfă.

În plus, societatea de stat susține că facturile cesionate de firma creditoare către cabinetul de avocatură nu depășesc termenul de scadență. "Conform art. 5 al Legii nr. 85/2015,  privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, pentru ca o societate să fie îndreptățită la introducerea unei cereri privind deschiderea procedurii insolvenței unei alte societăți, trebuie să dețină facturi neachitate cu termen de scadență depășit mai mare de 60 de zile", se afirmă în comunicatul CFR Marfă.

Cabinetul de avocatură care a cerut insolvența CFR Marfă susține că a cumpărat creanța către CFR Marfă de la un partener al societății de stat, Carmensimi. Creanața ar proveni din facturi neachitate emise în perioada noiembrie-decembrie 2015.

CFR Marfă este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, principalul său concrent fiind grupul GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica. Societatea de stat se confruntă cu probleme financiare, în condițiile în care a înregistrat pierderi în ultimii ani. La finalul anului trecut, CFR Marfă avea datorii totale de circa 500 de milioane de lei. 

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr marfa
insolventa