Una dintre cele mai răspândite inovații ale acestui deceniu, în industria auto, mânerele rabatabile sau așa numitele mânere ascunse, ar putea deveni istorie, după ce autoritățile chineze au început demersurile pentru interzicerea omologării acestora.
Mașinile moderne, începând cu Tesla și continuând apoi cu cele mai multe modele ale mărcilor chinezești, au deja implementat un detaliu tehnic și estetic care a prins foarte bine la public. Este vorba despre mânerele care culisează în caroserie, pentru a nu mai reprezenta un obstacol aerodinamic. Mânerele ies în afară doar când mașina este descuiată sau când sesizează apropierea cheii.
Există însă o problemă cu acest sistem de deschidere al ușilor, iar autoritățile chineze au început demersurile de interzicere a acestuia, potrivit presei din China, care scrie că în prezent se fac evaluări tehnice a acestor mânere, pentru a vedea care este limita de siguranță pe care o permit.
În urma noilor regulamente, producătorii vor avea un an la dispoziție pentru a modifica soluțiile tehnice de deschidere a ușilor pentru modelele aflate în fabricație, astfel încât să respecte condițiile minime de siguranță. Soluția aleasă este aceea unor mânere semi-retractabile, care să aibă și un sistem redundant mecanic, care să permită deschiderea ușilor în cazuri de urgență.
Mânerele ascunse au fost criticate de mulți proprietari și utilizatori de automobile, pentru modul în care funcționează și pentru erorile cu care se confruntă, erori care împiedică deschiderea ușilor din exterior, atunci când sistemul nu mai funcționează. Un exemplu este cel al mânerelor înghețate pe timp de iarnă, fără o alternativă de dezghețare și deschidere. De asemenea, este pusă la îndoială contribuția acestor mânere la aerodinamica mașinii. În plus, costurile suplimentare sunt puse și ele sub semnul întrebării, în fața argumentelor de eficiență.

Producătorii din Europa nu au adoptat noul sistem de deschidere a ușilor, chiar dacă acesta pare să fie apreciat de mulți cumpărători, fiind preferat în multe cazuri o tehnologie intermediară, cu soluții alternative mecanice. Există și producători chinezi care au criticat noile mânere ascunse și au refuzat să le utilizeze.
Industria auto se află în fața unor decizii importante de revenire la soluții tradiționale de comandă, așa cum sunt butoanele fizice din interiorul mașinii, după ce producătorii chinezi, stimulați de inovațiile introduse de Tesla, au adoptat pe bandă rulantă tehnologii moderne dar de multe ori nepractice. Tesla a eliminat inclusiv maneta de semnalizare, mutând toate comenzile pe ecranul digital, situație criticată de EuroNCAP, care a anunțat că nu va mai acorda 5 stele mașinilor care au sistemele de siguranță integrate în afișajul digital.