Cine se face vinovat în cazul unui accident care are loc din cauză că lipsesc indicatoarele rutiere? Ce spun specialiștii în siguranță rutieră și cum se apără Administrația Străzilor

Cine se face vinovat în cazul unui accident care are loc din cauză că lipsesc indicatoarele rutiere? Ce spun specialiștii în siguranță rutieră și cum se apără Administrația Străzilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 aug 2021

Declarația Primarului Radu Mihaiu potrivit căreia în Sectorul 2 pe care îl administrează lipsesc nu mai puțin de 913 indicatoare „Cedează trecerea”, 726 indicatoare „Trecere pietoni”, 99 limitatoare de viteză si 789 marcaje trecere pietoni, a adus în atenția opiniei publice o problemă majoră peste care cu greu s-ar putea trece având în vedere efectele grave pe care le produce.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

O problemă care ridică multe semne de întrebare și scoate la iveală nepăsarea dusă până la inconștiență a autorităților.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

Potrivit specialiștilor în siguranță rutieră consultați de G4Media.ro, în cazul unui accident care are loc din cauza lipsei marcajelor sau indicatoarelor rutiere, cel care se face vinovat este administratorul drumului.

„În cazul producerii unui accident unde se stabilește că există un viciu de semnalizare și acest viciu a stat la baza producerii accidentului, indiscutabil trebuie făcut responsabil administratorul drumului public. Asigurarea semnalizării rutiere optime cade în sarcina administratorului drumului public care este obligat să instaleze și să mențină în condițiile impuse de standarde, indicatoarele și marcajele. Poliția este singura autoritate de control în respectarea legislației rutiere care are obligația de a constata neregulile și de a lua măsuri.

Nu putem vorbi de scuze în astfel de situații venite din partea administratorului străzii, întrucât aici vorbim de instituția juridică a răspunderii civile. Administrația Străzii răspunde pentru evenimentele rutiere ce se produc pe arterele pe care le administrează din cauza carențelor de infrastructură. Nu pot invoca nici lipsa de buget sau alte aspecte întrucât există instituția juridică a răspunderii civile.”, declarat pentru G4Media.ro, Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

La nivelul capitalei, cea care este responsabilă de semnalizarea rutieră este Administrația Străzilor din subordinea Primăriei Capitalei.

Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov

„De toate străzile răspunde Administrația Străzilor. Administrația Străzilor este administratorul tuturor. E drept că unele străzi secundare au fost date în întreținere la unele primării de sector, dar în continuare Administrația Străzilor are obligația să se ducă și să verifice calitatea semnalizării rutiere pe acele străzi. În ceea ce privește semaforizarea, chiar toate sunt ale Administrației Străzilor. Tot ea poate să ia măsuri împotriva Sectorului care a cerut să administreze străduțele și nu se ocupă de ele.”, declarat pentru G4Media.ro Valentin Ciobanu, specialist în siguranță rutiere.

Cum s-a ajuns ajuns în această situație în București?

„Acum nu face nimeni marcaje rutiere. Există un operator care a câștigat o licitație și o perioadă lungă s-au tot bătut pe licitația aia. A câștigat-o și invocând diverse elemente juridice, nu a semnat documentele, nu s-a apucat de marcaj, a ținut Bucureștiul blocat.

În timpul ăsta, Administrația Străzilor nu a făcut marcaje nici măcar pentru situații de urgență cu acele fonduri pe care legea îi permite să le acceseze, pentru că sunt tocmai pentru situații de urgență. Acum văd că au început să facă marcaje cu vopsea convențională.

În București, marcajul cu vopsea convențională poate să țină maxim trei luni, cu multă îngăduință. Asta înseamnă că un marcaj pe care îl faci acum, o să dispară la toamnă sau la iarnă când apare sezonul ploios și nu se mai poate reface. E imposibil să-l refaci când plouă, când ninge, când e umezeală.”, a declarat pentru G4Media.ro, Valentin Ciobanu, specialist în siguranță rutieră.

RDF Arad a realizat investiții de 5.7 milioane euro în soluții de depozitare, tehnologie și utilaje și vizează să achiziționeze companii cu domenii de activitate conexe CITEȘTE ȘI RDF Arad a realizat investiții de 5.7 milioane euro în soluții de depozitare, tehnologie și utilaje și vizează să achiziționeze companii cu domenii de activitate conexe

Administrația Străzilor dă vina pe lipsa banilor, a resurselor umane și tehnice, și promite că din septembrie va demara o procedură de achiziție. Aceasta spune că din 2017 și până în prezent a făcut toate lucrările în regie proprie.

Potrivit TVR, „Din anul 2017, atunci când Administrația Străzilor a demarat procedura de achiziție „Proiectare și execuție lucrări de semnalizare orizontală și verticală pe străzile din Municipiul București”, licitația a fost contestată în nenumărate rânduri până în 28.04.2021 când fost reevaluată și anulată de Curtea de Apel.

Din anul 2017 și până în prezent, lucrările de semnalizare rutieră orizontală și verticală din Municipiul București au fost executate în regie proprie cu Secția Indicatoare, cu un numar redus de resurse umane și capacitate tehnică. În luna septembrie 2021 Administrația Străzilor va demara o procedură de achiziție lucrări de semnalizare rutieră orizontală și verticală, urmând încheierea contractelor de lucrări și materializarea acestora în teren.”

viewscnt
Afla mai multe despre
accident
semne de circulatie