Comisia Europeană a deschis o investigație pe marginea fuziunii FCA - PSA. „Ar îndepărta unul din concurenți de pe piață!”

Comisia Europeană a deschis o investigație pe marginea fuziunii FCA - PSA. „Ar îndepărta unul din concurenți de pe piață!”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 iun 2020

Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată asupra fuziunii dintre Fiat Chrysler Automobiles (FAC) și Peugeot SA (PSA), după ce a analizat cererea primită de la cele două companii, constatând că există temerea ca tranzacția să reducă competiția în 14 state UE.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Membrii Comisiei Europene implicați în analiza dosarului de fuziune dintre Fiat Chrysler și PSA au anunțat că au demarat o investigație, Faza II din procesul de aprobare a unei fuziuni, deoarece există îngrijorarea că pe piața vehiculelor comerciale ușoare ar putea fi afectată concurența „sănătoasă” în nu mai puțin de 14 țări membre. Comisia a evidențiat Belgia, Croația, Cehia, Franța, Grecia, Ungariaa, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, dar și Marea Britanie, țări în care FCA și PSA au poziții dominante, iar fuziunea lor ar elimina orice concurență.

Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv pentru politici de concurență, a declarat: „Microbuzele comerciale sunt importante pentru persoane individuale, IMM-uri și companii mari dacă ne referim la livrările de bunuri și servicii clienților. Reprezintă o piață în creștere și se dezvoltă serios în economia digitală unde clienții privați se bazează mai mult ca niciodată pe serviciile de livrare. Fiat Chrysler și Peugeot SA, cu portofoliul lor larg de mărci și modele, au o poziție puternică în segmentul LCV-urilor, în multe din țările europene”.

Comisia susține că, în multe dintre piețele din UE, PSA sau FCA sunt deja lideri de piață, iar fuziunea ar îndepărta unul dintre principalii concurenți. O combinare a a celor două ar conduce la cote de piață mari, împreună cu cel mai larg portofoliu de mărci și modele de toate mărimile. Sunt puțini competitori în acest segment și, în cele mai multe din aceste țări, ei vor fi cu mult mai mici decât entitatea rezultată din fuziune.

FOTO Citroen a prezentat primele imagini cu noua generație C4, inclusiv versiunea electrică CITEȘTE ȘI FOTO Citroen a prezentat primele imagini cu noua generație C4, inclusiv versiunea electrică

Primele investigații preliminare arată că PSA și FCA au concurat de-a lungul timpului pe segmentul van-urilor și și-au poziționat produsele la prețuri apropiate. Fuziunea va elimina această concurență, spune comisia, fiind eliminată orice constrângere comercială pentru cele două companii. În plus, segmentul este unul care nu permite c uușurință intrarea de noi jucători pe piață.

Investigația comisiei va urmări să stabilească cât de mutl va fi redusă competiția pe piețele respective. Se precizează că până în acest moment FCA și PSA nu și-au asumat niciun angajament. Potrivit regulamentelor, comisia are la dispoziție 90 de zile pentru a lua o decizie.

Carlos Tavares, CEO PSA Group și viitor CEO al noii companii formate prin fuziunea dintre FCA și PSA, a declarat anterior că nu vede nicio problemă de concurență, dar că orice solicitare din partea Comisiei Europene va fi executată. În mod obișnuit, în astfel de situații sunt cerute închideri de business-uri ori vânzarea unor active sau divizii.

viewscnt
Afla mai multe despre
fuziune psa fca
antitrust
piata lcv