Comisia Europeană a prelungit investigația asupra fuziunii FCA - PSA

Comisia Europeană a prelungit investigația asupra fuziunii FCA - PSA
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 iul 2020

Comisia Europeană a decis să prelungească termenul de efectuare a investigației privind implicațiile fuziunii dintre PSA și FCA. Termenul inițial era de 90 de zile, dar legislația permite extinderea, dacă există motive pentru acest lucru.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Comisia Europeană a anunțat că ancheta „aprofundată” care viza fuziunea dintre Peugeot SA și Fiat Chrysler Automobiles NV a primit un nou termen de finalizare, „provzoriu”, pentru 13 noiembrie. Investigația a fost demarată deoarece existau temeri ca tranzacția să afecteze concurența în nu mai puțin de 14 state ale UE, unde cele două companii își desfășoară activitatea. Prelungirea termenului într-un dosar anticoncurențial se face, potrivi legislației europene, dacă părțile solicită acest lucru sau dacă există motive pentru prelungire, dar durata procedurii nu trebuie să depășeasă 105 zile. Asta înseamnă că dosarul a primit termenul maxim, în acest moment.

După depunerea notificării privind fuziunea, în luna mai, Comisia Europeană a anunțat că trece în faza a doua de aprobare, deoarece există îngrijorarea că pe piața vehiculelor comerciale ușoare ar putea fi afectată concurența în țările țări membre. Comisia a precizat că în Belgia, Croația, Cehia, Franța, Grecia, Ungariaa, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, și Marea Britanie, FCA și PSA au poziții dominante, iar fuziunea lor ar elimina orice concurență pe segmentul de vehicule comerciale ușoare.

Italia, revenire parțială a pieței auto după pandemie. Dacia Sandero, a patra cea mai vândută mașină în iunie, în peninsulă CITEȘTE ȘI Italia, revenire parțială a pieței auto după pandemie. Dacia Sandero, a patra cea mai vândută mașină în iunie, în peninsulă

„Fiat Chrysler și Peugeot SA, cu portofoliul lor larg de mărci și modele, au o poziție puternică în segmentul LCV-urilor, în multe din țările europene” au anunțat reprezentanții CE. Cea mai posibilă soluție a comisiei ar putea fi solicitarea de închidere a business-urilor care afectează competiția sau vânzarea acestora.

Reprezentanții PSA Group și FCA au anunțat luna aceasta că nimic nu s-a schimbat în planul de fuziune și toate demersurile continuă așa cum au fost prevăzute. Finalizarea procesului de fuziunea ar trebui să aibă loc cel mai târziu în primul trimestru al anului 2021.

Fuziunea FCA - PSA a primit deja aprobare de la autoritățile de concurență de pe toate piețele importante ale lumii pe care cele două companii își desfășoară activitatea, inclusiv SUA, Rusia și China.

viewscnt
Afla mai multe despre
fuziune psa fca
antitrust
piata lcv