Constructorii auto cer Comisiei Europene un Program Rabla în toată Europa. 25 de măsuri de repornire a economiei propuse de asociațiile din industria auto

Constructorii auto cer Comisiei Europene un Program Rabla în toată Europa. 25 de măsuri de repornire a economiei propuse de asociațiile din industria auto
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 mai 2020

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a realizat un document prin care cere guvernelor din Uniunea Europeană introducerea unui sistem de subvenții de tip Rabla la nivelul întregii uniuni, pentru a stimula repornirea piețelor auto și susținerea industriei. De asemenea, cere o regândire a legislației și o relaxare a normelor concurențiale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

ACEA, împreună cu CECRA (asociația dealerilor din Europa), CLEPA (asociația furnizorilor din industria auto) și ETRMA (asociația producătorilor de cauciuc), au publicat un document destinat autorităților europene și celor naționale, intitulat „25 de acțiuni pentru un restart de succes al sectorului auto din UE”. Lista de măsuri conține „recomandări realizabile ale politicilor” care să asigure „revenirea cu succes a economiei în ansamblu”.

1. Elaborarea unui ghid armonizat pe sănătate și siguranță pentru locurile de muncă;

2. Exceptarea transportului de bunuri peste frontierele închise și alinierea măsurilor de control la frontiere;

3. Menținerea unei surse centrale de informații despre măsurile la frontiere stabilite de Comisia Europeană;

4. Stabilirea de excepții uniforme la naveta transfrontalieră și pentru călătoriile necesare;

5. Flexibilitate temporară în legislația de concurență;

6. Utilizarea flexibilităților de amânare oferite de Codul Vamal al Uniunii;

7. Redeschiderea dealerilor de autovehicule și service-uri cât mai curând posibil;

8. Introducerea imediată a unei scheme de înnoire a parcului de vehicule pentru toate categoriile de vehicule din toată Uniunea Europeană;

9. Consolidarea schemelor naționale de reînnoire cu finanțare directă de la UE;

10. Instrumente de finanțare directă UE pentru achiziții publice de noi vehicule;

11. Demararea proiectului-pilot pentru infrastructura de încărcare și pentru combustibili alternativi fără întârziere;

12. Accelerarea și facilitarea investițiilor în infrastructura digitală de nouă generație;

13. Amânarea tuturor consultărilor publice neesențiale cu cel puțin 2 luni;

14. Evaluarea impactului crizei Covid-19 asupra legislației relevante pentru industrie;

15. Repornirea procesului de omologare de tip cât mai curând posibil;

16. Consolidarea legislației aplicabile supravegherii pieței UE

17. Propuneri de amendamente ambițioase la Directiva pentru Infrastructură a Combustibililor Alternativi, chiar din trimestrul 3 al lui 2020;

18. Accelerarea propunerilor legislative pentru susținerea introducerii de combustibili cu emisii reduse de carbon și cu emisii reduse de poluanți;

19. Reflectarea cadrului „Tranziție justă” și a recuperării din Covid-19 în Agenda pentru competențe;

RAR oferă de astăzi acces la istoricul de daune al vehiculelor CITEȘTE ȘI RAR oferă de astăzi acces la istoricul de daune al vehiculelor

20. Accelerarea activității la reglementarea Digitalizării Transportului;

21. Asigurarea unui buget ambițios Horizon Europe pentru susținerea unui sistem de trasport rutier neutru climatic;

22. Îmbunătățirea achizițiilor publice orientată către inovație în transporturi și mobilitate prin fondurile structurale și de investiții europene;

23. Extinderea inițiativelor viitoare de mobilitate ale Băncii Europene de Investiții pentru a finanța inovația;

24. Susținerea perfecționării și recalificării forței de muncă;

25. Realizarea rapidă a unui Pact de competențe sectorial pentru industria auto.

Industria auto din Europa însumează 13,8 milioane de angajați, adică peste 6% din totalul locurilor de muncă, generează un profit comercial de 84,4 miliarde de euro în UE, iar cifra de afaceri a industriei reprezintă 7% din PIB-ul Uniunii Europene.

Întreg documentul, inclusiv măsurile explicate, poate fi consultat pe site-ul ACEA.

viewscnt
Afla mai multe despre
program rabla ue
subventii achiziție automobile
acea