Coronavirus - PSA și FCA ar putea discuta o posibilă renegociere a acordului de fuziune

Coronavirus - PSA și FCA ar putea discuta o posibilă renegociere a acordului de fuziune
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 apr 2020

Directorul financiar al PSA Group, Philippe de Rovira, a dat de înțeles pentru prima dată de la declanșarea crizei din industria auto cauzată de epidemia de coronavirus că acordul de fuziune dintre PSA Group și Fiat Chrysler ar putea fi renegociat. Declarația a fost făcută cu ocazia anunțării rezultatelor financiare pe primul trimestru al PSA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Dșei PSA Group și FCA au semnat un acord privind fuziunea celor două companii în anumite condiții, foarte precise, situația s-a schimbat foarte mult ca urmare a prăbușirii pieței auto nu doar în Europa, ci la nivel global. Philippe de Rovira, CFO al Peugeot SA, compania care reprezintă grupul de mărci PSA, a precizat că nu comentează termenii financiari ai acordului de fuziune dintre cele două companii, franceză și italo-americană. Răspunsul a fost pe fondul apariției unor zvonuri privind modificarea termenilor privind acordarea de dividende acționarilor celor două companii, înainte de fuziune.

Acordul celor două companii prevede plata unor dividende în valoare de 1,1 miliarde euro acționarilor celor două companii. Cu toate acestea, Philippe de Rovira a spus că orice modificare a acordului semnat de cele două companii nu se va face decât dacă va fi acceptată de ambele părți.

PSA și-a amânat adunarea generală a acționarilor, care era inițial programată pe 14 mai, pe 25 iunie. La acel moment vor fi discutate propunerile de modificare a acordării de dividende. „Este o chestiune deschisă, a spus de Rovira”.

Atât PSA Group, cât și FCA au fost foarte afectate de epidemia de coronavirus, iar Fiat Chrysler are o expunere mărită atât pe piața din Italia, cât și pe cea din SUA.

INFOGRAFIC Kilometrajul mașinilor second-hand aduse în România este falsificat în medie cu 59.000 de km CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Kilometrajul mașinilor second-hand aduse în România este falsificat în medie cu 59.000 de km

Divizia de automobile a grupului PSA a înregistrat venituri de 11,9 miliarde euro în primul trimestru al anului, mai mici cu 15,7% față de anul trecut, din cauza scăderii importante a vânzărilor din martie. Vânzările de automobile ale grupului au scăzut, din cauza epidemiei de coronavirus, cu 29% în comparație cu trimestrul 1 din 2019, la 627.000 de unități, în condițiile în care stocul de vehicule era, la sfârșitul lunii martie de 715.000 de vehicule.

Pe întreg grupul, cifra de afaceri a fost de 15,17 miliarde euro, față de 17,97 miliarde euro anul trecut, cu 15,6% mai mică. Cifra de afaceri a companiei Faurecia, deținută de grup, a scăzut la 3,74 miliarde euro. FCA nu a anunțat încă rezultatele pe trimestrul 1.

Philippe de Rovira a declarat în cadrul conferinței că nu a fost anunțată o dată exactă pentru repornirea uzinelor PSA în Europa, dar că toată lumea este pregătită, dacă acest lucru va fi decis.

viewscnt
Afla mai multe despre
fuziune psa fca
renegociere acord psa fca