Cum va reuși VW să producă o mașină mai ieftină decât Dacia Spring

Cum va reuși VW să producă o mașină mai ieftină decât Dacia Spring
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 mar 2023

Volkwagen și-a fixat o țintă extrem de ambițioasă, anunțând că viitorul automobil electric de serie, derivat din conceptul ID.2all, va costa mai puțin de 25.000 de euro. Având în vedere că actualul e-Up nu are un preț atât de mic, este limpede că marca germană va avea destule bariere pentru a-și atinge ținta. Dar cei de la VW au făcut mai mult decât atât. CEO-ul Thomas Schafer a declarat că intenționează să dezvolte un automobil și mai mic, cel care ar trebui să poarte numele ID.1, care să coste sub 20.000 de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru oamenii din industria auto este destul de evident că, în acest moment al tranziției la electrificare, un automobil electric cu un preț sub 20.000 de euro este extrem de dificil de dezvoltat, de produs și de vândut, dacă iei în calcul toate costurile, nu doar cele de producție.

FOTO BMW-urile cumpărate de IGPR, achiziție verificată de Parchetul European condus de Kovesi, prezentate de Ziua Poliției Române CITEȘTE ȘI FOTO BMW-urile cumpărate de IGPR, achiziție verificată de Parchetul European condus de Kovesi, prezentate de Ziua Poliției Române

Un exemplu bun în acest sens este Dacia Spring, care a fost anunțat ca un vehicul electric cu un preț sub 18.000 de euro, dar care a fost nevoit să crească prețul final de vânzare la peste 20.000 de euro, în urma scumpirilor înregistrate pe piețele de logistică, transport și materii prime.

Având în vedere că Spring a fost extrem de criticat pentru nivelul destul de scăzut al calității materialelor și finisajelor, este destul de limpede că VW nu-și va permite să producă un automobil la nivelul de confort și de calitate pe care îl regăsim la Spring. În aceste condiții, pentru toată lumea este deja o mare provocare să vadă cum va reuși compania germană să-și ducă la bun sfârșit promisiunea.

Primul model anunțat în zona entry-level, ID.2all, un automobil care are foarte mari șanse să fie lansat în versiunea de serie sub numele ID.Golf, va trece la o platformă simplificată, derivată din actuala MEB. Cu un motor amplasat frontal, cel mai probabil cu puteri mici, cu echipamente lipsite de complexitate, inclusiv la nivelul habitaclului, probabil că acest model va reuși să aibă un preț de 24.900 de euro, pentru a respecta promisiunea făcută de Thomas Schafer în cadrul prezentării conceptului.

BMW investește într-un startup revoluționar: motor electric direct în roată CITEȘTE ȘI BMW investește într-un startup revoluționar: motor electric direct în roată

Pentru cel de-al doilea model, lucrurile sunt însă mai complicate, pentru că vorbim despre o diferență de 5.000 de euro pe care greutatea redusă a oțelului din caroserie nu poate să o acopere. Volkswagen a luat în calcul, potrivit primelor informații, dezvoltarea și producția acestui model în India, de către divizia din această țară, condusă de Skoda.

De câțiva ani, cehii dezvoltă în India modele dedicate pieței locale, având deja o primă experiență cu Kushaq. O localizare foarte bună a furnizorilor, pentru toate componentele mașinii, inclusiv motor electric, ar putea să schimbe complet ecuația viitorului ID.1, o mașină care s-ar putea chema inclusiv ID.Up și care va fi mai ieftină decât actualul Dacia Spring.

BMW investește într-un startup revoluționar: motor electric direct în roată CITEȘTE ȘI BMW investește într-un startup revoluționar: motor electric direct în roată

O primă informație oferită de șeful VW a fost ce legată de platforma acestui automobil, care nu va fi similară cu cea care va fi utilizată pe ID.2all, din motive de cost, după cum a spus Schafer. Acest lucru înseamnă că va fi nevoie ca o platformă special creată pentru acest model și, evident, pentru modele similare ale mărcilor de volum din grup, Skoda și SEAT, să fie dezvoltată de la zero.

O a doua informație este cea care vine de la Stellantis. Carlos Tavares a spus de mai mult timp că India este soluția pentru mașini electrice accesibile, iar noul Citroen C3 lansat în această țară, la un preț mult sub 20.000 de euro este o dovadă clară că este posibil. Legislația europeană privind echipamentele de siguranță obligatorii va crește cu siguranță prețul final, dar acesta ar putea fi menținut în limita celor 20.000 de euro.

Nu în ultimul rând, prețurile bateriilor, în special al celor cu celule Litiu-Fier-Fosfat (LFP), sunt mai reduse și vor continua să scadă în anii următori, până la lansarea acestui model, anunțat pentru 2026 sau chiar mai târziu.

Până atunci, Renault a început deja dezvoltarea unei noi generații a micului model Spring, cel care a revoluționat segmentul mașinilor electrice din Europa, cu ajutorul prețului foarte mic și care a reușit să prindă și cele mai bune subvenții din partea guvernelor. Dacia va veni însă, în anii următori, și cu o posibilă versiune electrică a lui Sandero, care ar trebui să fie cu mult mai ieftină decât viitorul ID.2all, pentru a rămâne competitivă.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.2all
id.golf
id.1
vw e-up