Ministerul Transporturilor a eemis astăzi autorizația pentru modernizarea Gării de Nord, din capitală.
Durata de valabilitate este până la finalizarea lucrărilor, cu condiția începerii execuției lucrărilor în termen de 12 luni.

Durata de execuție este de 46 luni.
Consilierii municipali ai capitalei au agreat recent să încheie un protocol de asociere între Primăria Sectorului 1, Ministerul Transporturilor, Metrorex și CFR SA pentru regenerarea urbană a zonei Gării de Nord.
Gara de Nord, din capitală, va trece printr-o schimbare profundă, care vizează regenerarea urbană a zonei, dezvoltarea nodului intermodal și crearea de noi spații verzi.
”M-a bucurat astăzi prezența Primarului General al Municipiului București – Stelian Bujduveanu și a Primarului Sectorului 1 – George Tuță, alături de colegii mei din minister, într-o întâlnire de lucru la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Tema principală a discuțiilor a vizat dezvoltarea conceptului de intermodalitate a Gării de Nord, ca parte a unui amplu proces de modernizare și regenerare urbană”, spunea ministrul Transporturilor.

Ciprian Șerban arată că în cadrul întâlnirii, Primăria Municipiului București a prezentat o propunere preliminară de reconfigurare a Gării de Nord, care constituie punctul de plecare pentru o colaborare interinstituțională.
”Această propunere vizează regenerarea urbană a zonei, dezvoltarea nodului intermodal și crearea de noi spații verzi. Soluția finală de dezvoltare va fi selectată printr-un concurs internațional de soluții și va sta la baza elaborării documentațiilor tehnice necesare”, afirmă ministrul Transporturilor.

Ciprian Șerban mai menționează că au convenit asupra necesității elaborării unui protocol care să integreze proiectele majore aflate în derulare pentru o bună desfășurare a implementării: regenerarea urbană a Gării de Nord și a nodului intermodal, proiectul de Drumuri Radiale și Trenul Metropolitan București.
”Această colaborare interinstituțională reprezintă un pas important pentru dezvoltarea Bucureștiului, modernizarea infrastructurii de transport și pentru transformarea Gării de Nord într-un nod intermodal european, adaptat nevoilor de mobilitate ale Capitalei”, mai declară Ciprian Șerban.