Declinul Dacia din Europa: diminuare a înmatriculărilor cu 24.000 de vehicule. România, a doua cea mai mare scădere din UE

Declinul Dacia din Europa: diminuare a înmatriculărilor cu 24.000 de vehicule. România, a doua cea mai mare scădere din UE
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 mar 2020

Piața auto din Europa a căzut în luna februarie, continuând trendul din luna ianuarie, înainte ca impactul coronavirus să se facă simțit. Declinul României a trimis țara pe penultimul loc, după ce anul trecut a avut una dintre cele mai mari creșteri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

România a avut a doua cea mai mare scădere a pieței auto din Europa, potrivit datelor ACEA, pentru luna februarie. Cifrele nu acoperă încă situația excepțională generată de epidemia de coronavirus, astfel încât pentru martie sunt așteptate scăderi și mai mari.

Înmatriculările din Europa s-au ridicat la 1,066 milioane de autoturisme (inclusiv Marea Britanie), respectiv la 957.052 unități exclusiv statele UE, cu o scădere de 7,4% față de anul trecut. Altfel spus, este cea mai slabă lună februarie din ultimii cinci ani, însă este peste nivelul de la începutul deceniului, când între 2010 și 2015 se înregistrau niveluri de 700.000 - 800.000 de unități.

Și pentru România a fost o lună bună, chiar dacă înmatriculările au fost mai mici decât anul trecut, cu cele 8.836 unități (-26,8%), adică cu peste 3.000 de autoturisme mai puțin. Motivele sunt cunoscute: scăderea cererii, prin prisma eliminării unor motorizări, și auto-înmatriculările din decembrie ale unor stocuri, ca efect al intrării în vigoare a noilor limite de emisii de CO2. Înainte de explozia epidemiei de coronavirus, ne așteptam ca piața să-și revină treptat, pe parcursul lunilor viitoare, însă în acest moment acest lucru este complet exclus.

ULTIMA ORĂ Și Automobile Dacia închide temporar producția de la Mioveni CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Și Automobile Dacia închide temporar producția de la Mioveni

La nivelul întregii UE, marile piețe au înregistrat scăderi serioase, care au afectat și vânzările Dacia. Germania a scăzut cu 10,8%, Italia, cu 8,8%, Spania, 6%, Franța, 2,7%. Creșteri au fost înregistrate doar pe câteva piețe mici, Lituania, Cipru, Portugalia sau Grecia, în timp ce Olanda, una din piețele mari, a stagnat (+0,3%).

După două luni, situația României este una mai slabă decât anul trecut, cu 21.325 autoturisme, adică o scădere de 18 procente. Uniunea Europeană are același procent și pe cele două luni, -7,4%, cu un volum total de 1,91 milioane de autoturisme, față de 2,06 milioane în ianuarie - februarie 2019.

Dacia a fost lovită în plin de declinul piețelor, vânzările mărcii ajungând la 29.024 unități, cu 10.000 de autoturisme mai puțin față de anul trecut, în februarie, respectiv 57.754 autoturisme pe cele două luni din 2020, cu 28,8% sub nivelul din 2019, echivalent al unui volum de 24.000 de autoturisme în minus. La o estimare a prețului mediu de 10.000 de euro pentru o mașină, diminuarea veniturilor Dacia se ridică la 240 milioane de euro, în doar două luni. Grupul Renault are, de altfel, cea mai mare scăderea a vânzărilor din 2020, din UE, 15,3%, exact din cauza Dacia, care își adaugă declinul peste cel al Renault (-7,1%).

Celelalte grupuri au avut scăderi mai mici (-10,9% PSA Group, -2,8% VW Group, -6,8% FCA Group) sau au reușit să crească (BMW Group: 4,3%, Toyota: 12,1%).

viewscnt
Afla mai multe despre
auto
vanzari
masini