Dosarul CFR Marfă: Mandate de arestare pentru Mihuț Crăciun și alți trei directori din companie, arest la domiciliu pentru alte șase persoane

Dosarul CFR Marfă: Mandate de arestare pentru Mihuț Crăciun și alți trei directori din companie, arest la domiciliu pentru alte șase persoane
scris 5 mai 2017

Fostul director al CFR Marfă Mihuț Crăciun a fost arestat preventiv, alături de alți trei foști directori din companie, iar alte șase persoane au primit mandate de arestare la domiciliu, în dosarul vânzării către REMAT la prețuri de fier vechi a 2.450 de vagoane de tren.

Magistrații Tribunalului Timiș au emis, în noaptea de joi spre vineri, mandate de arestare preventivă pentru 30 de zile pentru Mihuț Constantin Crăciun, fostul director general al CFR Marfă, Pavel Bărculeț, director economic-financiar la data comiterii faptelor, devenit apoi director general al CFR Marfă, Daniel Ciobanu, directorul operațiuni dezvoltare în 2016, devenit director al Departamentului vânzări - trafic și Florin-Claudiu Enache, directorul Departamentului vagoane, scrie News.ro.

De asemenea, instanța a dispus arestarea la domiciliu a altor șase persoane cercetate în acest dosar: Mircea Ion Mașcovescu, fost manager al Centrului Zonal de Marfă Timișoara, Mihai Mutașcu (sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfă), Gelu-Ioan Corodan (CFR Timișoara), George Niculescu, șeful Serviciului Exploatare Vagoane din CFR Marfă, Stănel Rădulescu (REMAT) și Ovidiu-Dumitru Luca (CFR Cluj).

Alte opt persoane vor fi cercetate sub control judiciar: Maria Voica (sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfă), Cristian-Valeriu Derscaru (sucursala Timișoara), Constantin Gheorghițoiu (CFR Banat-Oltenia), Alexandru Drăgan, Ion Găbreanu, director general al REMAT Călărași, Doru Moți, George-Corneliu Filip și Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae, directorul Trafic al CFR Marfă.

În acest dosar, procurorii DIICOT Timișoara au dispus reținerea pentru 24 de ore a 19 persoane: Mihuț Constantin Crăciun (fostul director general al CFR Marfă), Bărculeț Pavel (director economic-financiar la data comiterii faptelor, devenit apoi director general al CFR Marfă), Ciobanu Daniel (directorul operațiuni dezvoltare în 2016, devenit director al Departamentului vânzări - trafic), Enache Florin-Claudiu (directorul departamentului Vagoane), Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae (directorul Trafic), Niculescu George (șeful Serviciului Exploatare Vagoane), Tudor Eugen (director al Departamentului Vânzări-Trafic), Mașcovescu Mircea Ion (fost manager al Centrului Zonal de Marfă Timișoara), Corodan Gelu- Ioan (CFR Timișoara), Filip George-Corneliu, Luca Ovidiu-Dumitru (CFR Cluj), Mutașcu Mihai (sucursala Banat-Oltenia), Derscaru Cristian-Valeriu (sucursala Timișoara), Gheorghițoiu Constantin (CFR Banat-Oltenia), Drăgan Alexandru, Voica Maria (sucursala Banat-Oltenia), Găbreanu Ion (director general REMAT Călărași), Rădulescu Stănel (REMAT) și Moți Doru. Ei sunt acuzați de constituire a unui grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave, șantaj, fals intelectual și uz de fals.

Dacia a lansat în România prima cutie cu dublu ambreiaj, pe SUV-ul Duster. Care sunt prețurile oficiale CITEȘTE ȘI Dacia a lansat în România prima cutie cu dublu ambreiaj, pe SUV-ul Duster. Care sunt prețurile oficiale

Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate.

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza procedurii de licitație deschisă inițiată de S.N.T.F.M. ”CFR MARFĂ” S.A., a  2.450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară.

"Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivență cu reprezentanții SC REMAT SA Călărași. S-a constatat că, deși oferta de vânzare inițiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC REMAT SA Călărași a menționat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru deșeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deșeu fier vechi special” (oțel) era de 218,90 euro/ tonă", spun procurorii DIICOT.

Potrivit acestora, primul nivel al grupului infracțional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societății S.N.T.F. MARFĂ ”C.F.R. MARFĂ” S.A, compusă din fostul director general Mihuț Constantin Crăciun, directorul operațiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vânzări-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Bărculeț, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, șeful Biroului Urmărire Contracte Mariana Căpățână și șeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu.

Aceștia au inițiat vânzarea la Bursa de Mărfuri a celor 2.450 de vagoane la preț de fier vechi, prin subevaluarea lor și obținerea unui preț mai mic decât valoarea reală, mai spune DIICOT.

Al doilea palier al grupului infracțional organizat a fost reprezentat de către funcționarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFĂ ”C.F.R. MARFĂ” S.A. Timișoara, Brașov, Iași, Galați, Craiova, Cluj și Constanța, iar al treilea palier al grupului infracțional organizat a fost constituit din reprezentanții S.C. REMAT S.A.Călărași, beneficiara contractului.

Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi, mai precizează sursa citată.

Prejudiciul în acest dosar depășește 6,3 milioane de euro.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
cfr marfa
mihut craciun