După Renault, și Ford vine cu un anunț important pentru România

După Renault, și Ford vine cu un anunț important pentru România
scris 18 feb 2022

Ford a anunțat că va produce exclusiv automobile electrice, începând cu 2030, iar din 2025 toate uzinele Ford din Europa vor fi adaptate pentru a trece la producția acestor vehicule. Pentru Craiova, electrificarea a fost anunțată deja, începând cu un nou model comercial, care va începe să fie produs din 2023, iar din 2024 acesta va avea și o versiune electrică. Modelul Puma va beneficia de această electrificare și va primi popria versiune electrică, începând din 2025.

Anterior, Renault a decis că viitorul model electric al Dacia ce va fi dezvoltat pe noua platformă electrică CMF-AEV, cu data de lansare 2024, mult mai devereme decât informațiile anterioare, relevă datele analizate de Profit.ro.

Ford Puma va avea o versiune electrică în cel mult 4 ani, având în vedere ciclul de viață și planurile pe care constructorul american le are pe piața din Europa. În mod normal, prima generație a lui Puma ar trebui să își încheie ciclul de viață în 2026, moment în care compania va prezenta deja o nouă generație, ce va oferi și o versiune propulsată cu baterii. Numai că Ford are toate condițiile pentru a produce mai devreme Puma electric, iar site-ul australian Drive susține că acest lucru se va întâmpla din 2025. Informația se suprapune peste informațiile existente deja pe diferite canale ale Ford, ceea ce înseamnă că în 2025 am putea avea deja pe piață Ford Puma cu motor PHEV și chiar electric.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

La acest moment se știe cu certitudine că la Craiova va începe electrificarea uzinei, pentru ca următorul model ce va fi produs pe liniile uzinei în care astăzi se asamblează Puma și EcoSport să poată avea și o versiune electrică. Deși compania nu a precizat numele viitorului model, șefii companiei au confirmat că va fi un autovehicul comercial. Toate analizele făcute până acum arată că modelul va fi Transit Courier, versiunea de pasageri a LCV-ului care se produce în prezent în Turcia. Versiunea cu motoare cu combustie va începe să fie produsă în 2023, după cum au anunțat cei de la Ford. Un an mai târziu, în 2024, uzina va avea tot ce are nevoie, inclusiv o unitate pentru baterii, pentru a începe producția versiunii electrice. La acel moment, cel puțin teoretic, modelul Puma, care va fi menținut în producție după oprirea lui EcoSport, va avea toate condițiile pentru a fi și el electrificat.

Ford a anunțat că investește circa 300 de milioane de euro în uzina din Craiova pentru lansarea în producție a noului model, care va avea și o versiune electrică, începând cu 2024.

“Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiția din Craiova vine în contextul celorlalte investiții anunțate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) și pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia și trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienților din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”, a spus Stuart Rowley, președintele Ford Europa. El a subliniat importanța fabricii din România, în strategia Ford: „Uzina Craiova este foarte importantă pentru noi. România este foarte competitivă din punct de vedere al costurilor și asta este un important asset pe care îl avem”.

CONFIRMARE Ford deschide în București un centru global de servicii CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Ford deschide în București un centru global de servicii

Noul vehicul comercial ușor (LCV) ce va fi produs la Craiova va fi echipat pentru început cu motoare convenționale pe benzină și diesel, produse la uzina de motoare Ford Dagenham din Marea Britanie. Transmisiile vor fi construite la Ford Halewood Transmissions Limited, tot în Marea Britanie.

Ford spune că investiția totală în operațiunile sale de producție din România se va ridica, în urma acestei investiții, la aproape 2 miliarde de dolari, de la preluarea fabricii din Craiova, în 2008.

Ford Puma a fost cel mai vândut automobil al mărcii în Europa, cu 132.887 unități, cu 12% mai multe decât un an înainte. Celălalt model produs la Craiova, EcoSport, s-a vândut în 31.331 exemplare, cu 34% mai puține decât în 2020. În total, anul trecut Ford a produs la Craiova 163.350 de autovehicule, cu 16.000 de vehicule mai puțin decât în 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford puma
puma electric
ford puma hibrid
puma phev