Emisiile vehiculelor diesel modificate pentru a păcăli testele, responsabile pentru 5.000 de morți anual în Europa

Emisiile vehiculelor diesel modificate pentru a păcăli testele, responsabile pentru 5.000 de morți anual în Europa
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 sep 2017

Emisiile vehiculelor diesel cu software-ul modificat pentru a păcăli testele ar putea fi responsabile pentru 5.000 de morți anual în Europa, din cauza poluării aerului, arată un studiu publicat luni și citat de AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Numărul este confirm cu evaluările precedente ale număului de decese provocate de scandalul „dieselgate”, care a izbucnit când Volkswagen a recunoscut, în 2015, că a trișat la testele de emisii pentru mașinile sale, scrie News.ro.

Numeroși alți constructori au fost suspectați după aceea că au făcut același lucru.

Măsură radicală decisă de Ryanair: va anula 40-50 de curse zilnic în următoarele șase săptămâni CITEȘTE ȘI Măsură radicală decisă de Ryanair: va anula 40-50 de curse zilnic în următoarele șase săptămâni

Un studiu apărut în mai în revista Nature a estimat că, în 2015, 38.000 de decese “premature” au fost provocate în lume de emisiile de oxid de azot “generate în exces” în raport cu cele prevăzute de testele efectuate în laborator.

Studiul, publicat luni de revista Environmental Research Letters, se concentrează pe situația din Europa (cei 28 de membri UE, Norvegia și Elveția). Cercetători din Norvegia, Austria, Suedia și Olanda au calculat că aproximativ 10.000 de decese anual din Europa pot fi imputate poluării cu particule fine emise de vehiculele ușoare ca funcționează cu motorină.

Aproape jumătate dintre ele (aproximativ 4.750) ar fi putut fi evitate, dacă emisiile de oxizi de azot ale mașinilor de pe drumuri ar fi fost egale cu cele înregistrate în timpul testelor de laborator.

Mai mult, dacă mașinile diesel ar fi avut emisii la fel de mici ca cele pe benzină, încă 4.000 de decese ar fi fost evitate.

Țările unde s-au înregistrat cele mai multe decese sunt Italia, Germania și Franța, “din cauza populației mari și a proporției sporite de mașini diesel”, adaugă autorii raportului.

Numărul vehiculelor diesel a crescut rapid în Europa începând din anii ’90, în raport cu cele pe benzină, astfel că în prezent reprezintă aproape jumătate din flota totală. Astfel, peste 100 de milioane de automobile pe motorină circulă în Europa – de două ori mai mult decât în restul lumii. 

viewscnt
Afla mai multe despre
diesel
emisii