Fiat a anunțat furnizorii că va trece pe platforma PSA, cu modelele de clasă B

Fiat a anunțat furnizorii că va trece pe platforma PSA, cu modelele de clasă B
scris 30 aug 2020

Fiat Chrysler Automobiles și-a decis deja soarta platformelor sale, bazându-se pe viitoarea fuziune cu PSA Group. Compania și-a anunțat furnizorii că viitoarea generație a mașinilor de clasă mică va fi bazată pe platformele francezilor.

Furnizorii FCA intră într-un impas, odată cu fuziunea companiei cu PSA Group. Aceștia au primit o scrisoare vara aceasta prin care sunt informați că trebuie să înceteze orice cercetare, dezvoltare și achiziție de echipamente referitoare la producție de automobile de clasă B, potrivit Automotive News, care a reușit să obțină această scrisoare. Asta înseamnă că toate contractele cu acești furnizori s-ar putea rezilia sau, în cel mai bun caz, s-ar transforma.

Anterior, FCA anunțase furnizorii să suspende temporar dezvoltarea de componente pentru cinci modele ale mărcilor Alfa Romeo, Fiat, Lancia și Jeep, dar motivele invocate țineau de epidemia de covid-19.

În acest moment, platforma de clasă B pe care o folosește Fiat este actualizată și ea poate găzdui atât mașini cu combustie, cât și vehicule electrice, primul model electric dezvoltat pe această platformă fiind Fiat 500, un model care va fi lansat în luna octombrie.

De la următoarele generații, modelele vor trece însă la platforma CMP a PSA Group, care este mult mai modernă și are costuri de producție reduse. Ea este deja utilizată pe Peugeot 208 și 2008, Opel Corsa și noul mini SUV Mokka, precum și pe DS3. Toate acestea au atât propulsie cu motoare tradiționale, cât și complet electrică.

În scrisoarea trimisă furnizorilor, FCA mai precizează că mașinile bazate pe platforma CMP vor fi produse în uzina din Tychy, din Polonia, uzina înc are acum sunt produse Fiat 500 și Lancai Ypsilon. Producția totală ar putea urca până la 400.000 de unități anual în această uzină.

În prezent, potrivit notificărilor autorităților de concurență, cele două companii care intenționează să fuzioneze trebuie să acționeze pe toate piețele după principii concurențiale, astfel că scrisoarea le-ar putea pune probleme. FCA le-a transmis furnizorilor că pentru a nu încălca legea, cele două companii au semnat un acord de cooperare pentru dezvoltarea și producția de vehicule bazate pe platforma PSA Group.

Anul trecut, Fiat anunțase că a luat decizia de a nu mai produce automobile din segmentul mini (clasa A), deoarece nu mai este eficient economic. Acest segment necesită costuri tot mai mari de dezvoltare și producție, iar prețul de piață nu acoperă aceste cheltuieli.

Tesla, ținta unui atac informatic, prin intermediul unui angajat, care trebuia să instaleze un malware în sistem CITEȘTE ȘI Tesla, ținta unui atac informatic, prin intermediul unui angajat, care trebuia să instaleze un malware în sistem

Fiat este lider european în segmentul A, cu cele două modele ale sale, Fiat 500 și Panda, însă vânzările acestora au scăzut sistematic, de la un an la altul. Anul trecut, cele două însumau puțin peste 350.000 de unități înmatriculate. Intenția companiei era de a convinge clienții de mașini de segment A să migreze către segmentul B, care este ceva mai profitabil.

Fiat a abandonat segmentul B în urmă cu doi ani, când a încetat să mai vândă modelul Punto. Decizia a aparținut fostului CEO, Sergio Marchione, care a considerat că acest model nu este suficiente de profitabil. Acum, cei de la Fiat vor să revină pe acest segment, iar cu ajutorul platformei PSA modelele vor costa mult mai puțin în procesul de dezvoltare și producție.

FCA și PSA sunt în plin proces de fuziune, cel mai important demers fiind obținerea avizelor de la Comisia Europeană. Aceasta a cerut celor două companii mai multe informații referitoare la vânzările de vehicule utilitare, pe care dețin un cvasimonopol, în mai multe țări din UE. Fuziunea ar trebui să fie încheiată cel mai târziu în trimestrul I din 2021.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat
fca
fuziune fca psa
masini clasa b
platforma cmp