Fiat Chrysler va investi peste 5 miliarde de euro în Italia, în noi modele și motoare

Fiat Chrysler va investi peste 5 miliarde de euro în Italia, în noi modele și motoare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 nov 2018

Fiat Chrysler va investi în următorii cinci ani peste 5 miliarde de euro în Italia, în noi modele și motoare, pentru o utilizare mai eficientă a fabricilor și creșterea numărului de angajați și a marjei de profit.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Planurile fac parte din strategia prezentată în luna iunie de fostul director general al grupului, Sergio Marchionne, care a decedat în acest an. Acesta se angajase să continue transformarea fabricilor din Italia, pentru ca acestea să profite de marjele mai mari aduse de automobilele Alfa Romeo, Jeep și Maserati și de versiunile hibride și electrice ale acestora, pentru a proteja locurilee de muncă și a îmbunătăți profitabilitatea.

În perioada 2019-2021, Fiat Chrysler va lansa în total 13 modele noi sau modernizate și se va asigura că fabricile din Italia vor avea efectivul de forță de muncă complet, a declarat joi, la Torino, noul director al operațiunilor europene, Pietro Gorlier.

Honda a anunțat că va elimita toate motoarele diesel din gamă, începând de anul viitor CITEȘTE ȘI Honda a anunțat că va elimita toate motoarele diesel din gamă, începând de anul viitor

Gorlier  a fost numit luna trecută pentru a crește profitabilitatea din Europa, care este mai scăzută comparativ cu cea a companiilor concurente. Mii de angajați ai Fiat Chrysler din Europa se află în programe de concediere temporară, iar unele fabrici lucrează sub capacitate.

Marja operațională a FCA în Europa și-a revenit anul trecut la 3,2%, dar este cu mult sub cea a PSA Group, de 7,3%. FCA anticipează ca marja sa de profit să urce la 5%-7% până în 2022.

O mare parte din investițiile din Italia se vor concentra pe dezvoltarea modelelor hibride și electrice și pe crearea unor platforme comune, care pot fi utilizate pentru dezvoltarea unor vehicule diferite, pentru creșterea eficienței și a flexibilității.

”Acestea sunt inveestiții care sunt posibile și implementate începând mâine dimineață”, a spus Gorlier, subliniind că planuri suplimentare pentru Italia și alte uzine din Europa – în Polonia, Serbia și Turcia – vor fi anunțate într-o etapă ulterioară.

O nou model Fiat 500, electric, va fi produs la fabrica Mirafiori din Torino, în timp ce uzina Pomigliano, din sudul Italiei, va fabrica o versiune hibridă a modelului Fiat Panda.

Pomigliano va mai produce un nou vehicul comercial Alfa Romeo, în timp ce Melfi, care fabrică deja Jeep Renegade, va produce și Jeep Compass.

Uzina Cassino va fi produce versiuni modernizate ale modelelor Alfa Romeo Giulia și Stelvio, lansate în anii trecuți, iar platforma acestora va fi folosită și pentru producerea unui vehicul utilitar Maserati.

FCA mai urmează să extindă capacitatea de producție a unei fabrici mixte, Sevel, cu PSA Group, care asamblează vehiculul comercial ușor Ducato, datorită cererii mari.

Sindicatele au salutat măsurile, în special că acestea vor fi implementate imediat.

Fiat Chrysler se află într-o perioadă dificilă, după ce șeful companiei, Sergio Marchionne, a decedat. Marchionne este cel care a realizat fuziunea dintre Fiat și Chrysler, o achiziție mascată a companiei americane după ieșirea acesteia din faliment. Chiar dacă vânzările FCA au crescut în anii de după fuziune, situația financiară a companiei nu este una strălucită, având numeroase amânări de produse și scăderi masive ale vânzărilor, în special pe piața europeană și mai ales pentru marca italiană Fiat.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat chrysler
italia