Filtrele de ulei - Care este importanța lor și de ce sunt atât de necesare într-un autovehicul?

Filtrele de ulei - Care este importanța lor și de ce sunt atât de necesare într-un autovehicul?
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 31 mai 2021

Pentru a înțelege cât mai bine rolul important pe care îl joacă filtrul de ulei în cadrul autovehicului, trebuie avute în vedere noțiunile de bază. Scopul motorului unei mașini este de a transforma combustibilul în energie, ce va face mașina să se miște. Acest proces necesită funcționarea unui număr mare de piese ce se vor pune în mișcare, pentru toate acestea fiind  necesară lubrifierea cu ulei de motor. Aceasta este responsabilă pentru creșterea eficienței și reducerea uzurii autovehicului, creșterea productivității și a duratei de viață a motorului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Aici intervine rolul filtrului de ulei, ce va realiza procesul de lubrifiere al motorului autovehicului dumneavoastră. Uleiul de motor va menține toate piesele motorului lubrifiate pentru a preveni fricțiunea metal-metal și supraîncălzirea.

Uleiul care circulă prin acest sistem este eficient numai atât timp cât poate lubrifia cu succes toate părțile în mișcare ale motorului. Pentru a realiza acest lucru, uleiul trebuie păstrat cât mai curat posibil. Un motor murdar și noroios nu va aduce nimic pozitiv mașinii dumneavoastră, cin din contră poate fi cauza mai multor probleme.

Un filtru de ulei va ajuta la eliminarea particulelor contaminante din uleiul de motor ce s-ar putea acumula cu timpul, iar uleiul la rândul său va menține motorul curat.

Sursa video: www.autodoc24.ro

Este foarte important ca uleiul de motor să fie menținut curat, deoarece dacă acesta este lăsat nefiltrat pentru o perioadă de timp mai lungă, acesta poate deveni saturat cu particule minuscule și dure care pot uza suprafața și componentele motorului. Acest ulei murdar poate uza, de exemplu, componentele pompei de ulei și poate deteriora suprafețele motorului.

Cât de des trebuie schimbat filtrul de ulei?

Specialiștii vă recomandă să schimbați filtrul de ulei de fiecare dată când faceți o schimbare de ulei. De obicei, această procedură este bine să fie realizată la aproximativ fiecare 10.000 km parcurși în cazul unei mașini pe benzină sau la fiecare 15.000 km pentru o mașină ce folosește motorină ca și combustibil. Cu toate acestea, vă recomandăm să consultați manualul producătorului pentru a vă asigura de intervalul specific de întreținere ce este recomandat pentru autovehiculul dumneavoastră.

Anumite condiții de funcționare ale autovehicului sau semnale ce pot apărea, indică faptul că mașina dumneavoastră necesită înlocuirea filtrului de ulei înainte de intervalele programate. Printre aceste „semne” se numără:

- Lampa de avertizare a problemelor motorului se aprinde. Lampa de service a motorului se poate aprinde din mai multe motive, dar cu toate au aceeași însemnătate - motorul autovehiculului dumneavoastă nu funcționează la fel de bine pe cât ar trebui. Acest lucru reprezintă adesea faptul că circulă multă murdărie și resturi în motor, ceea ce ar putea înfunda filtrul de ulei mai repede decât de obicei. O schimbare a filtrului de ulei va fi întotdeauna o opțiune mai simplă și mai ieftină decât reparațiile costisitoare ce pot surveni la o defecțiune a pieselor.

- Condusul în condiții severe. Dacă conduceți în mod regulat în condiții severe (trafic cu multe opriri și porniri, transportul de produse grele, temperaturi extreme ale mediului sau condiții meteorologice nefavorabile, etc.), este foarte probabil să fiți nevoit să înlocuiți filtrul de ulei mai des. Aceste condiții fac motorul să funcționeze mai greu, ceea ce înseamnă o întreținere mai frecventă a componentelor sale, inclusiv a filtrului de ulei.

 

Care sunt cele mai utilizate tipuri de filtre de ulei?

Tipurile de filtre de ulei ce se găsesc pe piață sunt foarte numeroase și pot fi clasificate în funcție de funcționalitatea lor sau în funcție de compoziția lor.

Filtrele mecanice de ulei. Designul acestora lor este cel mai simplu și utilizează un element de filtrare intern din celuloză pliată sau din bumbac care captează particulele contaminante ce circulă împreună cu uleiul.

În cadrul acestui sistem putem găsi filtre monobloc sau filtre cu cartuș. Sistemul cu cartuș este utilizat pe scară largă și des întâlnit, este ieftin și totodată ușor de întreținut.

Filtrele magnetice de ulei. Acestea folosesc un magnet permanent sau un electromagnet pentru a prinde particulele feroase ce circulă cu uleiul sau cu lubrifianții. Problema sa este că permite altor tipuri de particule ce pot contamina uleiul să circule în continuare.

Filtre de ulei de înaltă eficiență (HE). Având o dimensiune mai mică a porilor în rețeaua filtrantă, aceste variante sunt destinate să efectueze o filtrare mai exhaustive.

Filtru de ulei pentru sedimentare sau gravitație. Filtre centrifugale de ulei. Uleiul este filtrat în cadrul acestora de efectul forței centrifuge create de rotația unui tambur și de gravitația care determină precipitarea uleiului într-un rezervor.

viewscnt
Afla mai multe despre
filtrele de ulei
autovehicul