Ford Motor a prezentat noi contracte de aprovizionare cu litiu pentru baterii

Ford Motor a prezentat noi contracte de aprovizionare cu litiu pentru baterii
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 mai 2023

Ford Motor a prezentat noi contracte de aprovizionare cu litiu pentru baterii, deoarece producătorul de automobile din SUA își propune să-și atingă obiectivul de a produce 2 milioane de vehicule electrice până în 2026, reducând decalajul față de liderul de piață Tesla, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ford a organizat luni un eveniment pentru investitori, explicând modul în care intenționează să câștige bani și să intensifice producția de vehicule electrice de următoarea generație, în timp ce lucrează pentru a aborda un dezavantaj semnificativ legat de costurile actuale, față de concurenți, scrie News.ro.

FOTO Mercedes prezintă în premieră un autobuz eCitaro cu hidrogen CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes prezintă în premieră un autobuz eCitaro cu hidrogen

CEO-ul Jim Farley a spus că producătorul de automobile subliniază pentru investitori ”pariuri mari pe care le facem - pariuri diferite decât altele”.

Producătorii de automobile nord-americani se întrec pentru a-și asigura aprovizionarea cu materiale necesare bateriilor, pentru a crește producția de vehicule electrice, pe măsură ce cererea de vehicule ecologice crește, și pentru a profita de creditele fiscale oferite de SUA.

Contractele anunțate luni marchează un pariu extins al Ford pe tehnologia de extracție directă cu litiu (DLE), o serie emergentă de tehnologii de filtrare, nedovedite, menite să revoluționeze modul în care este produs metalul pentru industria EV.

În condițiile lor, Albemarle și Nemaska Lithium vor furniza hidroxid de litiu, un ingredient principal în catodul bateriilor litiu-ion, pe o perioadă de cinci și, respectiv, 11 ani.

Albemarle va furniza în viitor peste 100.000 de tone metrice de hidroxid de litiu pentru aproximativ 3 milioane de baterii Ford EV, au spus companiile.

Vicepreședintele Ford, Lisa Drake, a spus că acordurile prezintă un risc semnificativ mai mic decât bazarea pe investiții în producători juniori.

Israelul își propune să-și valorifice expertiza tehnologică pentru a deveni ”o superputere” a inteligenței artificiale în domeniul militar CITEȘTE ȘI Israelul își propune să-și valorifice expertiza tehnologică pentru a deveni ”o superputere” a inteligenței artificiale în domeniul militar

Litiul, o componentă cheie a majorității bateriilor moderne de vehicule electrice, are o densitate de energie mai mare decât cea a bateriilor tradiționale, făcând posibilă păstrarea bateriilor compacte cu o capacitate de stocare mai mare, crucială pentru a asigura un interval mai mare de timp între încărcări.

În cadrul altor acorduri, compania cu capital privat EnergySource Minerals va furniza Ford hidroxid de litiu de la sediul său din Imperial Valley, California, care este de așteptat să devină operațional în 2025, în timp ce Compass Minerals va furniza carbonat de litiu.

Acordurile anunțate luni vin, de asemenea, în timp ce îndoielile persistă pe Wall Street cu privire la capacitatea producătorilor auto tradiționali de a-și atinge obiectivele înalte stabilite pentru producția de vehicule electrice.

Ford a spus că va avea o capacitate globală de a construi 600.000 de vehicule electrice până la sfârșitul anului 2023.

Producătorul de automobile din SUA și-a reafirmat luni previziunile pentru întregul an, pentru venituri ajustate înainte de dobânzi și impozite de 9-11 miliarde de dolari și un flux de numerar liber ajustat de aproximativ 6 miliarde de dolari.

Grupul continuă să se aștepte ca divizia sa de vehicule electrice să piardă 3 miliarde de dolari în acest an.

Ford a declarat că viitoarea sa camionetă electrică de următoarea generație va avea un cost cu forța de muncă și cheltuielile generale cu 30% mai mic decât camioneta sa actuală pe benzină.

Nemaska Lithium este deținută în mod egal de agenția de dezvoltare economică a guvernului din Quebec, Investissement Quebec, și de compania de litiu Livent. Ford va fi primul său client.

SQM, din Chile, al doilea cel mai mare producător de litiu din lume, după Albemarle, a semnat luni propriul acord de furnizare pe termen lung cu Ford, deși niciuna dintre companii nu a specificat numărul de ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford motor
litiu
baterii