Noul BMW Seria 8 Coupe a fost prezentat jurnaliștilor din România în premieră, într-un spațiu inedit, Uzina Electrică Filaret, o clădire de patrimoniu veche de 110 ani, alături de mașina lui Valentin Ceașuescu, un BMW 2800 CS.
Cea mai luxoasă mașină produsă de BMW, Serie 8 Coupe, a fost prezentată în premieră în România, cu doar două săptămâni înainte de debutul oficial pe piața locală, în cadrul unui eveniment organizat de BMW România în Uzina Electrică Filaret, o clădire veche de 110 ani.
Noul BMW Serie 8 Coupe este primul dintr-o serie ce se anunță spectaculoasă, cu o versiune de caroserie Cabrio și un Grand Turismo. Se remarcă printr-un șasiu ce folosește tehnologie de ultimă generație, fiind ranforsat cu fibră de carbon, o tracțiune inteligentă xDrive optimizată pentru mai multă dinamică și un diferențial spate controlat electronic.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Gama largă de echipamente opționale permite configurații foarte diferite pentru noul model, de la o abordare definită de eleganță și lux, la una ultrasportivă cu multe elemente de caroserie din fibră de carbon și pachetul BMW M Technik alături de pachetul BMW M Sport, o premieră în gama modernă și o referință istorică importantă.
BMW Seria 8 Coupé va dispune la lansarea din România de două motorizări, 840d xDrive (6 cilindri în linie diesel, 3 litri, 320 CP) și M850i xDrive (V8 benzină, 4.4 litri, 530 CP). Prețul de start este de 102.339 euro pentru versiunea 840d xDrive, în timp ce modelul M Performance este disponibil de la 127.985 euro.
Alături de noul BMW Seria 8 a fost expus și un model BMW 2800 CS (cu numele de cod BMW E9), primul model coupé al mărcii. BMW E9 a fost prezentat pentru prima oară acum 50 de ani, în 1968. Legenda spune că a fost dezvoltat pentru a da viață unei noi generații de motoare cu șase cilindri, propulsoare care nu mai erau oferite în portofoliul mărcii.
Vârful de gamă, BMW 3.0 CSL, a ajuns să domine campionatele de turisme ale vremii, și, la fel ca noul BMW M8, s-a remarcat în multe curse de anduranță, inclusiv în Le Mans 24h, cu mai multe victorii de clasă. De asemenea, BMW 3.0 CSL avea să domine Campionatul European de Turisme, cu șase titluri între 1973 și 1979. BMW E9 a fost primul model care a purtat culorile M și primul BMW Art Car.
Modelul prezentat i-a aparținut lui Valentin Ceaușescu și a fost distrus în Revoluția din 1989. Ulterior a fost restaurat de noul proprietar, timp de aproape 20 de ani.