FOTO Chinezii de la Lynk & Co au lansat pe piața din România un nou model plug-in hybrid

Ofensiva chinezilor în Europa și în România nu se oprește, chiar dacă vânzările lor sunt departe, pentru moment, de a reprezenta o amenințare pentru mărcile europene. Lynk & Co, o marcă a grupului Geely, cu strânse legături cu brandul suedez Volvo, inclusiv din punct de vedere tehnic, a lansat modelul 08 pe piața românească, cu prețuri destul de apropiate de cele pe care le afișează rivalii europeni.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
FOTO Chinezii de la Lynk & Co au lansat pe piața din România un nou model plug-in hybrid

Ofensiva chinezilor în Europa și în România nu se oprește, chiar dacă vânzările lor sunt departe, pentru moment, de a reprezenta o amenințare pentru mărcile europene. Lynk & Co, o marcă a grupului Geely, cu strânse legături cu brandul suedez Volvo, inclusiv din punct de vedere tehnic, a lansat modelul 08 pe piața românească, cu prețuri destul de apropiate de cele pe care le afișează rivalii europeni.

Lynk & Co 08 este cel mai nou SUV cu motorizare plug-in hybrid de pe piața românească, odată cu lansarea oficială a acestuia de către reprezentanța mărcii din România.

Brandul chinezesc deținut de Geely se află în plină expansiune pe piața europeană, astfel că România se înscrie pe lista țărilor care au potențial de creștere, cel puțin teoretic, cu ajutorul Programului Rabla, care acordă o subvenție de aproximativ 3.000 de euro (15.000 de lei) pentru un vehicul PHEV nou.

Lynk & Co vine cu tehnologii care ar trebui să atragă atenția, pentru că bateria care echipează acest model are o capacitate destul de mare, 39,6 kWh, ce asigură o autonomie de până la 200 km, cel puțin declarativ, în regim WLTP. În acest fel, autonomia totală a mașinii poate depăși 1.100 km, dacă bateria este încărcată. Conectată la o priză rapidă de curent continuu, bateria se poate încărca (de la 10 la 8%) în 33 de minute și în 4,5 ore de la 0 la 100%, la o priză casnică, astfel încât să poată contribui la un consum foarte scăzut de benzină, de sub un litru/100 km, conform documentației oficiale. În cazul în care bateria este descărcată, mașina funcționează în regim de motorizare hibridă clasică, ceea ce înseamnă un consum mult mai mare și o performanță redusă a motorului, care rămâne doar cu resursele propulsorului pe benzină.

Grupul motopropulsor al lui Lynk & Co este bazat pe un motor de 1.5 litri turbo, însoțit de o cutie în trei trepte, care generează 137 CP și 230 Nm. Motorul electric cu care este împerecheat are o putere de 208 CP și un cuplu de 350 Nm, astfel că puterea totală generată de sistem ajunge la 345 CP, atunci când bateria este încărcată. Accelerația de la 0 la 100 km/h declarată este de 6,8 secunde, iar viteza maximă atinge valoarea de 185 km/h. Consumul de energie electrică este de aproape 21 kWh/km.

Cifrele pentru situația în care bateria este descărcată nu sunt încurajatoare: 149 g/km emisii CO2 și consum de benzină de 6,5 litri/100 km.

„Lynk & Co 08 reflectă angajamentul nostru de a livra pe piața din România un SUV cu caracter distinct, care răspunde așteptărilor actuale” spune Cristian Prichea, Market Manager Lynk & Co România, care susține că modelul este primul din Europa care atinge 200 de km în rulare exclusiv electrică. Cristian Prichea este cunoscut în industria auto din România din perioada în care a condus compania de vânzări a Ford România.

Corespondență din Munchen. Primele explicații ale Renault Group despre schimbarea șefului Dacia. „Avem nevoie de mai multă consistență strategică” CITEȘTE ȘI Corespondență din Munchen. Primele explicații ale Renault Group despre schimbarea șefului Dacia. „Avem nevoie de mai multă consistență strategică”

Dimensiunile lui Lynk & Co 08 sunt tipice pentru clasa medie a SUV-urilor, cu 4,82 metri lungime și 1,91 metri lățime, cu o gardă la sol de 18,6 cm și un ampatament de 2,84 metri. Portbagajul nu este foarte generos, cu cei 540 litri, respectiv 1.254 litri cu scaunele rabatate.

Compania chineză a anunțat un preț de intrare în gamă pentru noul model de 53.000 de euro, un preț care include un discount de lansare de 3.000 de euro. Echiparea superioară ajunge la 57.000 de euro, de asemenea redusă cu 3.000 de euro față de prețul de listă. Vopseaua metalică opțională costă aproape 1.000 de euro.

Unul dintre modelele concurente pentru modelul 08 pe piața din România este Skoda Kodiaq, care începe de la 45.900 de euro, cu motorizarea PHEV, care are însă o putere de numai 204 CP și o autonomie electrică de 114 km, dar vine în schimb cu 0,4 litri/100 km consum.

FOTO Chinezii de la Lynk & Co au lansat pe piața din România un nou model plug-in hybrid

FOTO Chinezii de la Lynk & Co au lansat pe piața din România un nou model plug-in hybrid
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0733 -0.0004-0.01 %
1 USD4.3297 +0.0175+0.41 %
1 GBP5.8651 +0.0070+0.12 %
1 CHF5.4353 -0.0048-0.09 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite