Renault a dezvăluit la Munchen, în cadrul salonului auto IAA Mobility, a șasea generație a modelului Clio, cel mai vândut model al mărcii pe piața din România și principalul rival al Daciei Sandero pentru titlul de cel mai vândut automobil din Europa, în acest an. Profit.ro a discutat la Munchen cu Cecilia Tudor, managing director Renault South East Europe, despre calendarul de lansare al noului model pe piața locală.
Renault Clio este de foarte mulți ani cel mai vândut automobil al francezilor pe piața din România și unul dintre cele mai cumpărate automobile de import din țara noastră. După cinci generații, numărul mașinilor Clio vândute pe piața locală este ordinul miilor, iar lansarea celei de-a șasea generații va aduce, cu siguranță, noi clienți. Cecilia Tudor, care este managing director Renault în România și în țările din regiune, a explicat pentru Profit.ro când va putea fi comandat noul model.
Ce reprezintă noul Clio pentru piața din România. Ce va aduce nou și ce înseamnă pentru Renault România acest model?
Clio reprezintă enorm pentru brandul nostru nu numai România. Ați văzut și voi vânzările din Europa, dar pentru brand în mod special, pentru că este cea mai vândută mașină a mărcii de-a lungul anilor. Nu numai că a fost un succes, toate versiunile anterioare au fost un succes deosebit, dar în prima parte a acestui an Clio este pe locul întâi în segmentul B. Iar cu noua generația, mașina vine cu un design impresionant, cu echipamente noi, unele preluate din segmentele superioare, cu foarte multă conectivitate.
Vă așteptați să aveți o creștere de cotă de piață odată cu noua generație?
Aș zice că ne așteptăm să reiterăm succesul pe care l-am avut cu generațiile anterioare ale Clio. Și n-aș vrea să dăm cifre, dar ne așteptăm la o îmbunătățire. Ne dorim și ne așteptăm să avem același succes.

Mai este deschisă piața pentru acest segment B?
În segmentul B există întotdeauna potențial, fie că vorbim despre persoane fizice, fie că vorbim despre flote, care au ponderea cea mai mare în segment și cred că, în continuare, chiar dacă segmentul C vine cu modele mai mari, mai dinamice, sunt sigură că segmentul B are în continuare mult potențial.
Este Dacia Sandero - care crește în calitate de la o generație la alta - un risc pentru pentru Clio, mai ales în România?
Nu a fost niciodată Sandero un risc pentru Clio. Dacia și Renault cred că sunt foarte clar poziționate pe piață, din punctul nostru de vedere. Dacă mă uit și la clienții cărora noi ne adresăm și care ne aleg, fie că vorbesc despre Dacia, fie că vorbesc despre Renault, sunt diferiți și aici nu văd nicio problemă. Concurența este în altă parte, nu e în interiorul grupului, pentru mine este clar și cred că e clar și pentru clienții noștri.

Pentru Clio de unde vin cei mai mulți clienți, persoane juridice sau cele fizice?
În momentul de față clienții majoritari sunt persoanele juridice. Asta ține și de cum este structurată piața în momentul ăsta, dar în general, de a lungul anilor, apetența persoanelor juridice pentru Clio a fost mult mai mare decât a persoanelor fizice, deși în interiorul segmentului aș zice că ponderea persoanelor fizice este la nivelul pieței, având în vedere că prețurile sunt mai accesibile și în general interesul clienților este la fel. Și aici vorbim și despre programul Rabla, adică aici concurează o mulțime de factori, printre care prețul, primele și așa mai departe.

În zona de flote Clio este în continuare un automobil important?
Este foarte important, ca volume, fie că vorbim despre participare la licitații, fie că vorbim despre alegerea firmelor în sine, Clio rămâne unul dintre modelele noastre de bază.
Când ar trebui să aștepte clienții din România deschiderea comenzilor și când este programat startul livrărilor?
Comenzile sunt programate pentru finalul anului. Livrările le așteptăm la începutul lui 2026, în primul trimestru.
