FOTO Grupul VW și-a prezentat Strategia: Lider al pieței electrice, o marjă care să egaleze mașinile cu combustie și „o rețea neuronală de vehicule”

FOTO Grupul VW și-a prezentat Strategia: Lider al pieței electrice, o marjă care să egaleze mașinile cu combustie și „o rețea neuronală de vehicule”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 iul 2021

Volkswagen nu mai vrea să fie companie de automobile, ci furnizor de mobilitate, iar pentru asta Herbert Diess, CEO-ul al cărui contract tocmai a fost prelungit cu doi ani, are un plan strategic pentru 10 ani, prin care vrea să transforme VW în „companie de mobilitate bazată pe software”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Volkswagen și-a prezentat viziunea strategică pentru următorii zece ani, la scurt timp după ce forul suprem al companiei, Consiliul de Supervizori, l-a aprobat. Așa a primit și CEO-ul Diess un nou contract, pentru a începe să implementeze această strategie în următorii 2 ani.

Strategiea 2030 a Volkwagen are câteva direcții importante: menținerea profitabilității companiei și chiar îmbunătățirea ei, în paralel cu menținerea investițiilor în noile tehnologii, apoi menținerea profitabilității vechilor vehicule cu combustie internă și, nu în ultimul rând, generarea de profituri din noi surse, în special cele specifice mobilității.

Potrivit informațiilor prezentate, VW AG își propune o creștere a rentabilității operaționale de la 7-8% la 8-9%, până în 2025.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

„Ne-am propus obiectivul strategic de a deveni liderul pieței globale pentru vehicule electrice și suntem pe drumul cel bun. Acum stabilim noi parametri", a declarat CEO-ul Herbert Diess la prezentarea NEW AUTO, strategia grupului până în 2030. „Pe baza software-ului, următoarea schimbare mult mai radicală este trecerea la un mod semnificativ mai sigur, mai inteligent și mai în cele din urmă vehicule autonome. Pentru noi, acest lucru înseamnă că tehnologia, viteza și scalarea vor juca un rol mai central decât o fac astăzi. Mașina are un viitor strălucit!"

Din punct de vedere al electrificării, VW și-a propus ca, până în 2030, proporția vânzărilor de vehicule electrice să crească la aproximativ 50%. Până în 2040, aproape 100% din noile vehicule ale Grupului de pe principalele piețe ar trebui să fie fără emisii. Grupul dorește să fie complet neutru din punct de vedere climatic până cel târziu în 2050.

2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare? CITEȘTE ȘI 2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare?

Volkswagen anticipează că piața mașinilor cu combustie internă va scădea cu peste 20% în următorii zece ani. În același timp, vânzările de vehicule electrice vor crește rapid și vor depăși vehiculele cu combustie ca tehnologie de vârf. Cu o cifră de afaceri estimată la 1,2 trilioane de euro, software-ul ar putea reprezenta aproximativ o treime din întreaga piață a mobilității până în 2030, în plus față de afacerea preconizată cu BEV și ICE. Acest lucru s-ar putea dubla de la aproximativ două trilioane de euro astăzi la cel estimat la cinci trilioane de euro. Mobilitatea individuală ar urma să acopere aproximativ 85% din această piață, în estimările VW, la fel și din afacerea Volkswagen în 2030.

Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților

În același timp, vânzările de mașini cu motoare diesel și pe benzină, care oferă o marjă mare astăzi, cu fluxuri de numerar ridicate, va finanța și accelera trecerea la propulsia electrică, care va avea marje din ce în ce mai mari în anii viitori. VW susține că marjele celor două tipuri de propulsie se vor intersecta în următorii doi-trei ani.

Volkswagen a alocat deja 73 de miliarde de euro pentru tehnologiile viitoare din 2021 până în 2025, ceea ce corespunde cu 50% din investiția totală propusă. În plus, se continuă planul de reducere a costurilor cu 5% pentru următorii doi ani. Volkswagen și-a stabilit, de asemenea, obiectivul de a reduce costurile cu materialele cu încă 7% și de a-și optimiza afacerea cu motoare cu ardere indernă, cu mai puține modele, un portofoliu de unități redus și un mix mai bun de prețuri.

Tehnologie

Din punct de vedere tehnic, VW va dezvolta patru platforme majore, pentru a genera sinergii între mărcile de autoturisme și vehicule comerciale și chiar cu camioanele.

FOTO Grupul VW și-a prezentat Strategia: Lider al pieței electrice, o marjă care să egaleze mașinile cu combustie și „o rețea neuronală de vehicule”

Noua platformă SSP ( Scalable Systems Platform ), va reprezenta continuarea platformelor MQB, MSB, MLB, precum și MEB și PPE. SSP va aduce astfel o consolidare a platformelor de astăzi: de la trei platforme ICE, va fi redusă inițial la două platforme BEV pentru a crea în cele din urmă o arhitectură uniformă pentru întregul portofoliu de produse. Grupul intenționează să înceapă să producă vehicule electrice pe SSP începând cu 2026 și a estimat că va vinde peste 40 de milioane de vehicule pe parcursul vieții acestei platforme.

O investiție de 800 de milioane de euro va aduce un nou centru de dezvoltare în Wolfsburg, unde va fi produsă SSP și modulele sale.

Din punct de vedere al software-ului, va fi produsă produsă platforma software de divizia CARIAD. În prezent, unitatea lucrează la platforma software a MEB, pentru toate modelele electrice actuale, inclusiv pentru actualizarea OTA a acestora. Peste doi ani va fi gata a doua platformă, pentru vehicule Audi și Porsche, iar în 2025 va fi finalizată noua platformă standardizată pentru toate mărcile grupului.

Baterie și încărcare

În ceea ce privește evoluția bateriilor, VW spune că energia va fi o preocupare de bază, pe doi piloni, „Baterie și sistem” și „Încărcare și energie”, ambele în subordinea diviziei „Tehnologie”. VW vrea să controleze întreg lanțul de aprovizionare, la care să se adauge noi parteneriate de producție. Grupul și-a propus să ajungă la o capacitate totală de 240 GWh, produse în șase fabrici de tip Gigafactory.

Pentru a atinge acest obiectiv, Grupul Volkswagen își extinde expertiza în materie de baterii și reduce complexitatea. În acest scop, compania introduce o celulă standard cu un potențial de reducere a costurilor de până la 50 la sută și în același timp cu până la 80 la sută cazuri de utilizare în grup până în 2030. Șase gigawați în Europa cu o capacitate totală de 240 gigawați ore sunt pentru a asigura alimentarea bateriei. Suedia, Germania, Spania sunt primele locații ale acestor fabrici.

De asemenea, investiții masive în rețelele de încărcare de pe toate continentele vor fi prioritare pentru companie.

Mobilitate și conducere autonomă

În fine, pe segmentul de mobilitate VW mizează pe venituri generate de sisteme de flote autonome, de extinderea gamei de servicii de mobilitate și finanțare, pe „mobilitate ca serviciu (MaaS) și pe transport ca serviciu (TaaS)”. Aici intervine conducerea autonomă, care va genera tot mai multe venituri industriei auto. VW are deja proiectul ARGO AI, dezvoltat împreună cu Ford, însă CARIAD lucrează la propriile proiecte în acest sens.

FOTO Grupul VW și-a prezentat Strategia: Lider al pieței electrice, o marjă care să egaleze mașinile cu combustie și „o rețea neuronală de vehicule”

„Grupul Volkswagen ar putea crea cea mai mare rețea neuronală de vehicule de pe drumurile lumii”, spune compania germană. Primul serviciu de mobilitate autonomă ar putea fi oferit publicului în 2025, în Europa, urmat la scurt timp de SUA. Estimările financiare arată că până în 2030, mașinile autonome vor crea o piață de 70 de miliarde de euro.

Cu o bază puternică pe cele două piețe de bază, Europa și China, VW țintește extinderea activităților și creșterea cotei de piață și în America de Nord.

La capitolul resurse umane, VW vrea să implementeze „un program masiv” de recalificare pentru angajații care astăzi lucrează în producția tradițională de automobile și care pot dobândi abilități bazate pe software, de care compania va avea nevoie în următorii ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw strategie electrificare
vw strategie 2030
platforme electrice vw
conducere autonomă