Renault Group și Stellantis sunt cele două companii care au cerut explicit Comisiei Europene crearea unui nou segment de autoturisme, care să aibă dimensiuni foarte mici, să beneficieze de o legislație mai permisivă în materie de siguranță și să permită accesul cumpărătorilor europeni la propulsia electrică la prețuri mici, de sub 20.000 de euro.
După ce Dacia a venit în luna septembrie cu propria propunere, conceptul Hipster, care ar putea deveni model de serie în cazul unui context favorabil, acum este rândul rivalilor de la Citroen, care anunță conceptul ELO, însoțit de sloganul (original în engleză) „Mic este noul mare” sau în traducere din franceză „Micul care se vrea mare”.
Citroen ELO se dorește a fi „un laborator de idei”, cu o lungime de 4,1 metri, adică mult mai scurt decât Hipster, și cu o formă care amintește mai mult de un monovolum al anilor 2000.
Dimensiunea similară cu cea a unui vehicul actual de segment B îi permite lui ELO să găzduiască la bord până la șase persoane, cu o arhitectură de bază care are postul de conducere central și alte trei locuri în spate.
Două scaune suplimentare sunt rabatabile și disponibile în portbagaj. Înălțimea de 1,70 metr amintește de asemenea de MPV-urile de clasă B ale deceniilor trecute. Merită amintită și caroseria fără stâlp central și cu uși care se deschid în sensuri opuse (așa numitele suicidal doors), pentru o suprafață mai largă de acces.
Interiorul se bucură de o serie de inovații de utilitate, create de echipa de design în parteneriat cu cei de la Goodyear și Decathlon, care s-au gândit la posibilele funcționalități. Regăsim la interior și soluții tehnice de odinioară, cum ar fi volanul cu o spiță sau joystick-ul pentru controlul comenzilor.
Pasagerii au la dispoziție și două saltele pliante, produse dintr-un material special oferit de Decathlon, utilizat în mod normal pe plăci de surf sau caiace. Cu ajutorul lor, mașina se poate transforma în spațiu de dormit, fiind prevăzute inclusiv veioze, obținute din carcasele stopurilor.
Citroen ELO nu va fi o mașină de serie în viitor, dar elementele regăsite pe acest concept ar putea fi preluate pe modele noi ale mărcii Citroen. Modelul va fi expus la Salonul Auto din Bruxelles, în ianuarie.


















