FOTO Primul automobil electric cu autonomie de 1.000 km, vândut în peste 6.000 de exemplare în primele 48 de ore

FOTO Primul automobil electric cu autonomie de 1.000 km, vândut în peste 6.000 de exemplare în primele 48 de ore
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 mai 2024

În doar 48 de ore de la lansarea pe piață, modelul IM L6, unul dintre cele mai avansate automobile din lume, cu propulsie exclusiv electrică, a înregistrat peste 6.000 de comenzi, potrivit producătorului. Mașina a fost lansată în urmă cu doar câteva zile, pe piața din China.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

IM Motors a înregistrat deja peste 6.000 de comenzi pentru modelul IM L6, primul automobil cu baterie semi-solidă din lume, care se laudă cu o autonomie care depășește 1.000 de km, pentru versiunile cu cea mai mare baterie.

VIDEO Cu poliția la ușă, autoritățile din Germania au decis extinderea fabricii Tesla CITEȘTE ȘI VIDEO Cu poliția la ușă, autoritățile din Germania au decis extinderea fabricii Tesla

Înainte de lansare, fuseseră înregistrate aproape 30.000 de rezervări (precomenzi). Mașina are un preț foarte mic, raportat la tehnologia, dimensiunile și performanțele sale, respectiv 219.900 yuani, adică aproximativ 28.000 de euro, pentru cea mai accesibilă versiune. Cea mai scumpă, cu bateria semi-solidă, costă 345.900 de yuani, adică 44.000 de euro.

IM L6 Max Lightyear, versiunea de top, este cea echipată cu bateria semi-solidă, produsă de o companie parteneră. Autonomia de 1000 de km este măsurată în sistem CLTC, specific Chinei, ceea ce înseamnă că în WLTP ar putea fi ușor mai mică. Pentru versiunea de intrare în gamă, care este și cea mai ieftină, autonomia bateriei este de 650 km, fiind vorba despre o baterie clasică Li-Ion. Versiunile intermediare ajung la 850 km autonomie.

VIDEO Este pregătită deschiderea circulației pe încă un tronson la Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI VIDEO Este pregătită deschiderea circulației pe încă un tronson la Autostrada Bucureștiului

Și performanțele lui IM L6 sunt extreme, cu o accelerație de 2,74 secunde de la 0 la 100 km și o viteză maximă de 308 km/h.

Modelul IM L6 este un adevărat vârf de tehnologie, cu o platformă sofisticată, cu șasiu controlat digital, direcție inteligentă pe patru roți, care permite deplasarea laterală, arhitectură pe 900 Volți, senzori cu lidar cu rază lungă, totul controlat de un cip NVIDIA Drive Orin. Sistemul de control al conducerii autonome folosește trei radare, 12 senzori cu utrasunete, 11 camere HD și două unități de poziționare globală.

VIDEO Două trenuri s-au ciocnit în Argentina CITEȘTE ȘI VIDEO Două trenuri s-au ciocnit în Argentina

Caroseria este una de tip fastbck, foarte la modă în China, iar designul este suficient de avansat încât nu lasă nicio umbră de îndoială privind o posibilă asemănare cu alte mașini. Ușile sunt fără ramă, cu mânere ascunse, iar coeficientul aerodinamic al mașinii coboară până la 0,226 Cd.

La interior, cockpitul digital are un ecran dublu, de 26,3 inchi, iar consola centrală oferă încă un ecran multimedia de 10,5 inchi și, opționl, un volan semilună.

O navă s-a scufundat în Marea Neagră, la 26 de mile marine de Sfântu Gheorghe / Opt membri ai echipajului au fost salvați, iar trei sunt dați dispăruți / Mai multe nave desfășoară acțiuni de căutare în zonă CITEȘTE ȘI O navă s-a scufundat în Marea Neagră, la 26 de mile marine de Sfântu Gheorghe / Opt membri ai echipajului au fost salvați, iar trei sunt dați dispăruți / Mai multe nave desfășoară acțiuni de căutare în zonă

IM Motors, compania care a lansat noul model L6, a fost fondată de SAIC, Alibaba și Zhangjiang, dar este pe punctul de a fi preluată de gigantul SAIC, cel puțin la nivel internațional, existând speculații privind posibilitatea ca mașinile să fie vândute sub marca MG, pe care SAIC o folosește pe piața din Europa.

IM L6 a fost lansat oficial pe 13 mai, având 5 versiuni de echipare, cu diferite autonomii, în funcție de bateria oferită. Cea mai sofisticată versiune va fi livrată începând din luna octombrie, în timp ce celelalte vor ajunge la clienți mult mai devreme.

VIDEO Un autobuz cu 20 de pasageri a căzut de pe un pod și s-a scufundat în apă la Sankt Petersburg CITEȘTE ȘI VIDEO Un autobuz cu 20 de pasageri a căzut de pe un pod și s-a scufundat în apă la Sankt Petersburg

Cea mai ieftină versiune, care costă doar 28.000 de euro, vine cu mai puține echipamente, inclusiv cu o arhitectură pe 400 volți, dar cu suficiente trăsături de performanță: 216 kW, viteză maximă 200 km/h, cu o baterie de 75 kWh. Cele mai scumpe două versiuni au baterii de 100 și, respectiv, 133 kWh, tracțiune integrală, și puteri de peste 500 kW.

IM L6 are 4931 mm lungime, 1960 mm lățime, 1474 mm înălțime și are un ampatament de 2950 mm. Este disponibil în șapte culori: Rembrandt Grey, Ferdinand Pink, Sisley Yellow, Ares Black, Athena White și Raphael Tea, precum și culoarea limitată Nevis Blue.

FOTO Primul automobil electric cu autonomie de 1.000 km, vândut în peste 6.000 de exemplare în primele 48 de ore

FOTO Primul automobil electric cu autonomie de 1.000 km, vândut în peste 6.000 de exemplare în primele 48 de ore
viewscnt
Afla mai multe despre
im l6
im motors
autonomie 1000 km