FOTO Renault vrea să dubleze numărul de showroom-uri împreună cu Nissan, în Europa, și să dezvolte propria rețea de încărcare

FOTO Renault vrea să dubleze numărul de showroom-uri împreună cu Nissan, în Europa, și să dezvolte propria rețea de încărcare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 feb 2023

Planurile de reașezare a Alianței Renault Nissan Mitsubishi cuprind, pe lângă redefinirea controlului de acțiuni între cele Renault și Nissan, o serie de pași care ar trebui să conducă la o mai bună prezență a mărcilor pe piețele globale. Una dintre consecințe va fi creșterea rețelei de dealeri Renault - Nissan, din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

„Vom acoperi 100% toate piețele majore ale lumii”, a spus Jean Dominique Senard, președintele Renault, în prezentarea făcută acordului semnat de compania franceză cu partenerii japonezi și a mai oferit o informație importantă: achiziții comune în valoare de 85 de miliarde anual, o sumă pe care nu o poate ignora niciun furnizor de componente din industria auto.

Principalele proiecte comune anunțate de Renault și Nissan sunt deopotrivă în America Latină și în Europa. Aici, atât Nissan, cât și Mitsubishi vor beneficia de automobile dezvoltate împreună cu Renault și fabricate în uzinele europene ale grupului francez. Dar măsurile de creștere a prezenței Alianței vor urmări și o creștere a rețelei de showroom-uri, despre care Luca de Meo a mai spus în trecut că este extrem de importantă pentru companie.

Detaliile „reechilibrării” Alianței Renault Nissan. Luca de Meo: \ CITEȘTE ȘI Detaliile „reechilibrării” Alianței Renault Nissan. Luca de Meo: "Renault nu renunță la 43%, ci trece de la 0 la 15%. La fel și Nissan”. Mitsubishi, investitor-surpriză în Ampere

„Intenționăm să creștem profitabilitatea investitorilor din rețeaua de distribuție și să reducem costurile de distribuție”, a explicat Luca de Meo în conferința de presă pe care a susținut-o împreună cu Makoto Uchida și Takao Kato. Un slide cu grafice care prezentau planurile celor trei a completat afirmațiile șefului Renault. Astfel, rețeaua de dealeri comuni, Renault și Nissan, din Europa, ar urma să se dubleze în următorii doi ani, un termen extrem de ambițios, care arată că nu doar Renault, dar și Nissan este interesat să-și revigoreze vânzările europene. Extindere rețelei și investițiile vor fi mărite și pe zona de after-sales și de finanțare, prin unități de service și prin puncte ale RCI, divizia de finanțare a achizițiilor, parte a Mobilize.

FOTO Renault vrea să dubleze numărul de showroom-uri împreună cu Nissan, în Europa, și să dezvolte propria rețea de încărcare

Pe de altă parte, o altă informație importantă a fost cea referitoare la infrastructura de încărcare, Renault fiind la acest capitol mult în urma concurenței din Europa, care are deja mii de stații de încărcare, proprii sau în parteneriate cu companii din energie. Anterior, Luca de Meo a dezvăluit că în cadrul Renaulution, vânzarea de energie prin propriile stații de încărcare face parte din planurile constructorului francez, iar atragerea Nissan în această afacere ar putea fi în măsură să accelereze investiția.

ULTIMA ORĂ România a depășit Germania și este lider european în producția de SUV-uri subcompacte, cu Duster și Puma CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ România a depășit Germania și este lider european în producția de SUV-uri subcompacte, cu Duster și Puma

Nu în ultimul rând, Nissan va fi adus în afacerea de reciclare a automobilor electrice, un business cu o perspectivă pe termen lung, dar care ar putea produce profituri importante prin economiile de materii prime și materiale pe care le-ar putea obține din vehiculele electrice aflate la final de viață. Renault a pus deja bazele „The Future is Neutral”, o structură care are ca obiect de activitate exact reciclarea bateriilor și mașinilor electrice, iar Nissan se va alătura francezilor în acest domeniu.

FOTO Renault vrea să dubleze numărul de showroom-uri împreună cu Nissan, în Europa, și să dezvolte propria rețea de încărcare

Reamintim că, la finalul a luni bune de negocieri, Renault a reușit să-i convingă pe japonezi să investească în noua divizie de mașini electrice, denumită provizoriu Ampere, CEO-ul Nissan, Makoto Uchida anunțând că va cumpăra până la 15% din această companie, în paralel cu dezvoltarea în comun de automobile electrice. Primul model european va fi un model de clasă B, dezvoltat pe platforma CMF-BEV, aceeași pe care este dezvoltat noul Renault 5. „Modelul Nissan va avea în comun 80% componente cu R5”, a spus Luca de Meo. În același timp, Nissan nu va participa financiar la divizia de motoare termice, Horse, dar va deveni client, alături de Mitsubishi, pentru propulsoarele cu combustie și hibride ce vor fi produse în unitățile Horse, inclusiv la Mioveni.

FOTO Renault vrea să dubleze numărul de showroom-uri împreună cu Nissan, în Europa, și să dezvolte propria rețea de încărcare

Acordul dintre Renault și Nissan a venit însă și cu o serie de schimbări în acționariatul celor două: Renault va renunțat la un pachet de 28,4% din acțiunile Nissan, pe care le va transfera unui trust francez, iar Nissan va primi drepturi de vot pentru cele 15% din acțiunile pe care le deține la Renault.

FOTO Renault vrea să dubleze numărul de showroom-uri împreună cu Nissan, în Europa, și să dezvolte propria rețea de încărcare

viewscnt
Afla mai multe despre
renault nissan
alianta renault nissan
dealeri renault