În aceste roluri, el va contribui activ la coordonarea proiectelor de investiții, modernizare și dezvoltare ale grupului GRAMPET la nivel regional.
Florin Spătaru este fost ministru al Economiei.
În mediul privat, are o experiență de 25 de ani în industria navală și industrială. A ocupat poziții de conducere și reprezentare în organizații precum ANCONAV, SEA Europe și OECD WP6 și a condus companii de referință din construcții navale, printre care Șantierul Naval Galați și Damen Shipyards Mangalia.
Grampet a semnat cu Knorr-Bremse Romania un acord de vânzare-cumpărare a activității de revizie a componentelor de frânare.
Finalizarea tranzacției rămâne condiționată de îndeplinirea condițiilor suspensive uzuale și este estimată pentru ianuarie 2026.
Knorr-Bremse Romania este filiala locală a grupului Knorr Bremse, liderul mondial de piață și tehnologie pentru sisteme de frânare și un furnizor de top al altor sisteme pentru vehicule feroviare și comerciale.
Mutarea strategică de extindere a grupului GRAMPET în domeniul reviziei componentelor de frânare va permite diversificarea portofoliului său de servicii integrate în domeniul transporturilor. Achiziția consolidează poziția sa de jucător cheie în industria feroviară și reafirmă statutul său de contributor semnificativ la dezvoltarea economiei românești.
CRRC Shandong este una dintre cele mai mici filiale ale grupului CRRC, având însă circa 3.000 de angajați, cam jumătate din câți angajați are grupul condus de Gruia Stoica.
Grupul chinez include și companiile CRRC Qingdao Sifang, CRRC Zhuzhou sau CRRC Changchun, responsabile pentru trenuri de mare viteză, locomotive și proiecte majore globale.
Parteneriatul vizează o platformă industrială complet nouă, separată de uzina Grampet din Debrecen, specializată exclusiv în reparații și modernizări, arată Club Feroviar.
Surse din industrie indică faptul că fabrica va produce vagoane descoperite, vagoane platformă, vagoane specializate pentru transportul containerelor, toate în conformitate cu standardele TSI.
Primele unități ar urma să fie gata în 2026, dacă procedurile administrative sunt finalizate rapid.
GRAMPET Group este prima multinațională românească și un pionier în domeniul dezvoltării de soluții integrate de transport de marfă și logistică.
Cu o activitate de 25 de ani pe piața locală și europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croația Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia – GRAMPET este, astăzi, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est.
Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.
Deține cel mai mare operator de transport feroviar de marfă - Grup Feroviar Român, 4 fabrici în România și Ungaria, unde construiește, repară și modernizează vehicule feroviare și 5 terminale logistice, situate la granițele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și în Nordul Bucureștiului.
Grampet Logistics este vehiculul de investiții și diversificare a portofoliului de business GRAMPET Group.
În noiembrie 2023, compania a achiziționat 70% din pachetul de acțiuni al societății Electromontaj Carpați SA Sibiu – o tranzacție, derulată prin BVB, în valoare de 2,8 milioane de euro
















