GRAFIC Scădere impresionantă a înmatriculărilor Dacia pe cea mai mare piață din UE, Germania

GRAFIC Scădere impresionantă a înmatriculărilor Dacia pe cea mai mare piață din UE, Germania
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 feb 2020

Germania este a doua țară din UE în care Dacia a înregistrat o scădere impresionantă a înmatriculărilor de autovehicule, pe fondul înăspririi limitelor de emisii de CO2 impuse de UE.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Cifrele privind înmatriculările de autoturisme din Germania, în prima lună a anului, arată o scădere greu de crezut, pentru marca românească Dacia, cu nu mai puțin de 42,3% mai puține vehicule înmatriculate, față de ianuarie 2019, adică un volum de 3.810 autoturisme.

În decembrie, Dacia înregistrase în Germania, așa cum s-a întâmplat pe multe alte piețe ale Europei, un volum foarte mare de autoturisme, în creștere cu 66,7%, adică 8.144 unități, urcând la o cotă de piaț ăde 2,9% pe piața germană, cea mai mare din Europa. Rezultatul a condus Dacia la un total de 80.035 de autoturisme înmatriculate în 2019, în Germania. Cifrele din decembrie au fost influențate, așa cum s-a petrecut și în Franța sau pe alte piețe, de iminența introducerii țintei de 95 g/km de CO2 pentru flotele companiilor auto, ceea ce le-a determinat să le ceară dealerilor să-și înmatriculeze stocurile pe finalul lui 2019, astfel încât să nu tragă în jos emisiile din 2020.

TABEL Ford Motor - scădere a vânzărilor, care antrenează o cădere a cotei de piață CITEȘTE ȘI TABEL Ford Motor - scădere a vânzărilor, care antrenează o cădere a cotei de piață

Piața germană de autoturisme a scăzut în ianuarie cu 7,3%, la 246.300 autoturisme, însă nu toate mărcile au fost afectate de efectul noilor ținte de CO2. Cele mai mari scăderi au fost cele ale Smart, Suzuki, Subaru și Dacia, însă mai mult de jumătate au pierdut clienți față de anul trecut. În volume, Opel și Ford au pierdut cel mai mult, 24,3% și, respectiv, 17,7%, echivalentul a 12.279 de unități și 17.335 unități.

Au existat o serie de mărci care au crescut în ianuarie, cele mai mari fiind BMW, Audi și Mercedes, dar și Citroen, Mitsubishi și Porsche.

GRAFIC Scădere impresionantă a înmatriculărilor Dacia pe cea mai mare piață din UE, Germania

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
inmatriculari dacia
piata auto
vanzari masini germania