Grindeanu a anunțat înlocuirea în PNRR a Magistralei M 4 Gara de Nord-Filaret cu prima secțiune a Magistralei spre Aeroportul Otopeni

Grindeanu a anunțat înlocuirea în PNRR a Magistralei M 4 Gara de Nord-Filaret cu prima secțiune a Magistralei spre Aeroportul Otopeni
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 nov 2022

Ministerul Transporturilor va cere Comisiei Europene transferul celor 300 de milioane de Euro din PNRR de pe Magistrala M 4 Gara de Nord-Filaret către prima secțiune a Magistralei M 6 Gara de Nord-1 Mai-Băneasa, a anunțat, la Constanța, ministrul Grindeanu care a explicat că este o decizia în Coaliția de Guvernare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Este practic, înlocuirea M4 cu M 6 pentru că proiectul spre Filaret nu este nici măcar lansat în licitație în timp ce, pentru prima secțiune a M 6 Gara de Nord-Băneasa, constructorul Alsim Alarko (Turcia) este așteptat să înceapă la primăvară lucrările pentru structura primelor șase stații cu termen de 3 ani. Pentru secțiunea II Băneasa-Otopeni, Metrorex analizează până în ianuarie 2023 ofertele depuse, toate cele trei oferte fiind din partea unor constructori din Turcia. Pentru secțiunea II, Băneasa -Otopeni, Ministerul Transporturilor are peste 300 de milioane de Euro printr-un credit de la Banca Japoniei. Comisia Europeană a refuzat finanțarea secțiunii II pe motiv de lipsa de rentabilitate, iar fostul ministru Cătălin Drulă a considerat proiectul ,,o piatră de moară” și a explicat că banii trebuie folosiți pentru a finanța metroul M 5 pentru secțiunile Eroilor -Universitate-Iancului-Pantelimon.

FOTO Premieră în București - Nicușor Dan introduce de astăzi primul bilet 100% digital pentru transport local CITEȘTE ȘI FOTO Premieră în București - Nicușor Dan introduce de astăzi primul bilet 100% digital pentru transport local

Înlocuirea în PNRR a Magistralei M 4 a fost anunțată încă din vară, însă cu variantele de transfer pentru cele 300 de milioane de Euro către proiecte feroviare de reparații rapide tip quick wins sau a magistralei M 100 Craiova-Caransebeș care să includă și tunelul Balota. Săptămâna trecută, în ședința de Guvern, premierul Nicolae Ciucă a vorbit despre ,,înlocuirea magistralelor de metrou”, însă fără a da mai multe detalii.

viewscnt
Afla mai multe despre
sorin grindeanu
pnrr
metrou