Grupul VW va avea doi Chief Operating Officers, care vor coordona mărcile premium și, respectiv, de volum

Grupul VW va avea doi Chief Operating Officers, care vor coordona mărcile premium și, respectiv, de volum
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 mai 2021

Activitățile grupului Volkswagen vor fi coordonate de doi directori operaționali, câte unul pentru mărcile de volum și mărcile premium, după cum reiese din informațiile obținute de publicația Automobilwoche de la surse din interiorul companei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

CEO-ul VW Group, Herbert Diess, pregătește numirea în funcție a doi noi directori, COO, care vor avea atribuții directe peste brandurile din grup. Unul se va ocupa de mărcile de volum, VW, Skoda, SEAT, VW Vehicule Comerciale, iar celălalt va superviza brandurile premium, de la Audi, la Bentley și Lamborghini. Toate cele 12 mărci vor fi alocate unuia dintre cei doi, astfel încât să se asigure că există coordonare în dezvoltare, producție și vânzare. Sursele precizează că sunt pregătiți pentru cele două posturi doi oameni cu vechime în cadrul companiei, ei urmând să se subordoneze direct lui Herbert Diess.

FOTO După Dacia Sandero, Citroen C4 este noua victimă a testelor tot mai severe EuroNCAP CITEȘTE ȘI FOTO După Dacia Sandero, Citroen C4 este noua victimă a testelor tot mai severe EuroNCAP

Printre țintele actualului CEO se numără poziționarea mai bună a Volkswagen, care să se poată distanța mai bine de Skoda, o marcă pentru care se tot încearcă direcționarea mai bună înspre clienții de buget. De asemenea, sunt urmărite toate situațiile în care mărcile se canibalizează, prin „furtul” de clienți. Grupul german are mai multe vehicule în dezvoltare, care au fost lansate sau urmează să fie lansate în perioada următoare, care nu reușesc să se diferențieze foarte bine și pun în pericol eficiența investițiilor. Acest lucru vine și din faptul că mărcile din cadrul VW Group au o destul de mare independență în procesul de dezvoltare și planificare a produselor, ceea ce duce la situații de „canibalizare”.

Salonul Auto din Geneva se întoarce, în 2022 CITEȘTE ȘI Salonul Auto din Geneva se întoarce, în 2022

Un exemplu este perechea VW Passat – Skoda Superb, care urmează să fie produse în aceeași uzină și care riscă să ajungă să-și dispute clienții. Un alt exemplu este marca Cupra, dezvoltată de cei de la SEAT pentru a genera mașini mai profitabile, dar care va concura modele Audi. În trecutul nu foarte îndepărtat, Skoda a reușit să intre agresiv pe piața din Germania, unde a „furat” simțitor din cota de piață a mașinilor VW. Unul dintre exemple este VW Jetta, un sedan compact care a fost retras complet din Europa, în timp ce Skoda Octavia a devenit un best-seller.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
herbert diess
coo vw
canibalizare vw group
skoda versus vw