INFOGRAFIC Vânzările de LCV-uri din România au crescut în noiembrie, dar piața de vehicule comerciale a fost puternic afectată în acest an. În Europa, scăderea este mult sub cea a autoturismelor

INFOGRAFIC Vânzările de LCV-uri din România au crescut în noiembrie, dar piața de vehicule comerciale a fost puternic afectată în acest an. În Europa, scăderea este mult sub cea a autoturismelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 dec 2020

Piața de vehicule comerciale din Europa s-a stabilizat în ultimele luni, astfel că în noiembrie a fost raportată o creștere simbolică, de numai 0,1%. După 11 luni, scăderea cauzată de pandemie este de 20%, comparativ cu anul 2019, mai mică decât cea a autoturismelor. În România, situația este mai gravă, scăderea fiind mai mare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volumul de vehicule comerciale înmatriculate în Europa a fost de 167.315 unități în luna noiembrie, acestea fiind cu numai 0,1% mai multe ca anul trecut, în aceeași lună. În același timp, s-a înregistrat o scădere față de luna octombrie, când erau înmatriculate peste 172.000 de unități (care a fost, de altfel, și cea mai bună lună a acestui an pentru piața de vehicule comerciale).

Pe ansamblul întregului an, pare că piața a revenit la ritmul dinaintea pandemiei. Cu excepția lunilor martie, aprilie și mai, precum și a lunii august, când s-au înregistrat deviații importante de la nivelul de 160 – 170 mii de vehicule, vânzările acestui segment au fost mai puțin influențate de cei doi factori, carantinele din epidemie și schimbările de legislație în materie de emisii. Chiar și așa, piața de vehicule comerciale din UE are în acest moment o pierdere de 20%, cu 1,54 milioane de unități înmatriculate, o scădere de aproape 400.000 de unități. La nivelul Europei (plus Marea Britanie și țările EFTA), scăderea depășește se apropie de 21 de procente, iar piața se apropie de 2 milioane unități, față de aproape 2,5 milioane anul trecut.

Rezultatul din noiembrie a fost influențat în special de scăderile din Spania (-7%) și Franța (-3,1%), în timp ce în Italia și Germania vânzările au crescut.

Pe subsegmente, canalul principal de vânzări, LCV, a fost în ușoară scădere (-0,5%), în timp ce ambele categorii de camioane, peste 3,5 tone și peste 16 tone, au fost în creștere cu 3,7% și, respectiv, 6%. Înmatriculările de autobuze și microbuze au fost cele care au scăzut cel mai mult, cu peste 5 procente.

Comisia Europeană a aprobat, cu unele condiții, fuziunea dintre FCA și PSA. Operațiunea va crea al patrulea producător mondial de automobile CITEȘTE ȘI Comisia Europeană a aprobat, cu unele condiții, fuziunea dintre FCA și PSA. Operațiunea va crea al patrulea producător mondial de automobile

În România, situația nu este la fel de roz precum în restul Europei. Dacă în noiembrie s-a înregistrat o scădere marginală, de numai 0,6%, pe întreg anul înmatriculările de vehicule comerciale au depășit un declin de 31%. Mai exact, în penultima lună a anului s-au înregistrat 1.609 LCV-uri, camioane și autobuze, iar pe cele 11 luni volumul a fost de 16.367 unități, cu peste 7.000 de vehicule mai puține față de anul trecut.

Pe segmente, lucrurile arată și mai clar ce s-a întâmplat în România, în urma pandemiei și blocajelor. Vehiculele comerciale ușoare au crescut semnificativ în noiembrie, cu 11,8%, însă au în continuare o pierdere de aproape 25% din piață, cu un volum de aproape 12.000 de unități înmatriculate, adică un minus de circa 4.000 de vehicule comparativ cu 2019.

Pe sectorul de camioane grele, lucrurile stau mult mai prost: scăderea pe întreg anul a urcat la 41%, după un declin de 23,5% în noiembrie. Volumul total de camioane grele a fost de numai 3.463 unități, față de de cele 5.859 de anul trecut. Și pe subsegmentul de camioane ușoare lucrurile stau la fel de rău. Pe 11 luni, scăderea este de 40%, cu 3.685 de unități, după o scădere de 30% în noiembrie.

Cel mai afectat a fost în acest an sectorul autobuzelor și microbuzelor, unde declinul a fost de 59% în aceste 11 luni din 2020, cu numai 749 de unități înmatriculate.

INFOGRAFIC Vânzările de LCV-uri din România au crescut în noiembrie, dar piața de vehicule comerciale a fost puternic afectată în acest an. În Europa, scăderea este mult sub cea a autoturismelor

viewscnt
Afla mai multe despre
vehicule comerciale
lcv
vanzari lcv
piata auto
camioane