Ironia emisiilor de CO2: Planurile Toyota

Ironia emisiilor de CO2: Planurile Toyota
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 oct 2023

Planurile Toyota de expansiune pe segmentul vehiculelor electrice includ și introducerea bateriilor solide (solid-state), care oferă o densitate energetică mai mare și conduc la o autonomie mărită a bateriilor. Acum, compania japoneză a găsit și partenerul alături de care va începe dezvoltarea acestor baterii și introducerea lor pe mașini într-un orizont de timp relativ scurt.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Toyota a semnat un acord de cooperare cu Idemitsu Kosan, o companie cu profil petro-chimic din Japonia, în care gigantul Aramco deține un procent minoritar, pentru dezvoltarea bateriilor cu electrolit solid, așa-numitele solid-state. Acestea sunt considerate a fi viitorul pas de dezvoltare al propulsiei auto electrice, datorită performanțelor îmbunătățite și a stabilitiății superioare actualelor baterii cu electrolit lichid.

„Licență pentru a ucide”: Mari metropole europene cer Parlamentului European standarde mai stricte privind norma Euro 7 CITEȘTE ȘI „Licență pentru a ucide”: Mari metropole europene cer Parlamentului European standarde mai stricte privind norma Euro 7

Parteneriatul dintre Toyota și Idemitsu va consta, într-o primă fază, în cercetarea și dezvoltarea de electroliți solizi, urmate de dezvoltarea producției de masă și crearea unui lanț de aprovizionare cu materii prime, astfel încât să poată trece la producția în serie de baterii solid-state, cu o țintă de timp 2027 – 2028.

Bateriile solid-state reprezintă în acest moment visul de aur al tuturor producătorilor de automobile electrice și al celor de celule de baterii, datorită performanțelor energetice pe care acest tip de tehnologie le promite. Practic, cu o densitate energetică mult mai mare, bateriile vor oferi pentru un volum și o greutate similară cu bateriile actuale mai multă energie stocată și, deci, mai multă autonomie. În plus, viteza de încărcare va fi mai mare, iar durata de viață a bateriilor va fi mult mai lungă, datorită stabilității electrolitului.

Pentru a concretiza colaborarea dintre ele, Toyota și Idemitsu au creat un grup de lucru comun în care vor lucra câteva zeci de angajați, fiind stabilite trei faze de dezvoltare.

În prima fază vor fi dezvoltați electroliții solizi sulfurați și vor începe pregătirile pentru construirea unei instalații-pilot. Vor fi urmărite calitatea produselor, costurile de producție și timpii de livrare și vor fi realizate demonstrații de producție.

ANUNȚ Când va fi introdus RAR Auto-Pass, cu garanție asupra stării tehnice și a kilometrajului mașinii CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când va fi introdus RAR Auto-Pass, cu garanție asupra stării tehnice și a kilometrajului mașinii

În faza a doua vor trece la producția în masă pe instalația pilot, aparținând Idemistu, în timp ce Toyota se va ocupa de promovarea acestei tehnologii și de producția bateriilor care vor folosi electroliții solizi, pentru a pregăti lansarea pe piață a bateriilor în 2027 – 2028.

În faza a treia, pe baza rezultatelor din primele faze, companiile vor trece la producția de masă și comercializarea bateriilor.

Modelele electrice VW ID.4 și ID.5 au primit motoare noi și autonomie crescută CITEȘTE ȘI Modelele electrice VW ID.4 și ID.5 au primit motoare noi și autonomie crescută

Procesul de producție ar putea fi unul care să sfideze exact scopul electrificării industriei auto. Mai exact, șeful Idemitsu, Shunichi Kito, a explicat că electroliții solizi la care vor lucra cele două companii vor folosi sulfuri rezultate în procesele de prelucrare a produselor petroliere. „Suntem încrezători că electroliții solizi pe bază de sulfuri sunt soluția cea mai promițătoare pentru problemele bateriilor electrice pentru vehicule, cum ar fi intervalul de călătorie și timpul de încărcare. Acești electroliți sunt fabricați din componente cu sulf generate la fabricarea produselor petroliere”.

Asta înseamnă că cele mai performante baterii pentru mașini electrice, care ar trebui să conducă la reducerea emisiilor de CO2, vor depinde tot de combustibilii fosili pe care industria petrolieră îi prelucrează.

„Între 2027 și 2028 vom începe să producem baterii în stare solidă pentru a fi utilizate în vehiculele electrice”, a anunțat Koji Sato, CEO Toyota, care a explicat că viitoarele baterii vor folosi materiale anodice și catodice pe care Toyota le va produce.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
baterii solid state
electrolit solid
idemitsu